fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

„Biznes to relacje” powraca po przerwie

 

baner-gorny-1024x126

 

Świetna frekwencja na spotkaniu otwierającym drugą edycję networkingowych interakcji pn. „Biznes to relacje”. 2 września spotkaliśmy się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni (Aleja Zwycięstwa 96/98). Tomasz Limon, Dyrektor Zarządzający „Pracodawców Pomorza”, który wraz z Dyrektor PPNT Anną Borkowską otworzył to wydarzenie, z nieukrywaną satysfakcją przyznał, że spotkania w takiej formule to strzał w dziesiątkę. 

Gdynia jest ważnym punktem na mapie „Pracodawców Pomorza”. Dynamicznie funkcjonuje tam oddział powiatowy organizacji, prowadzony przez przedsiębiorcę Romana Wójcika, który na samym początku spotkania zaprosił uczestników networkingu na kilka wrześniowych spotkań oddziału. Niedługo zaprezentujemy ich szczegółową rozpiskę, wraz z zakresem poruszanych tematów i miejscem realizacji.

Piątkowe „Biznes to relacje” rozpoczęliśmy od podsumowania pierwszego roku tej inicjatywy. Justyna Wojtaszczyk, właścicielka agencji marketingowej i PR Keyk Project Marketing&Media, która wraz prezesem Fundacji na Rzecz Rozwoju Talentów Ireneuszem Osińskim realizuje funkcję współorganizatorki i ambasadorki tego cyklu, zaprezentowała wyniki ankiety przeprowadzonej pośród uczestników ubiegłych spotkań, w znacznej większości zrealizowanych w Gdańsku, w siedzibie „Pracodawców Pomorza” przy Al. Zwycięstwa 24.

 

Prezentacja – Podsumowanie pierwszego cyklu spotkań Biznes to relacje

 

Pierwsza edycja „Biznes to relacje” zawarła się w ośmiu spotkaniach, które zgromadziły łącznie blisko czterysta osób. Okazało się, że przeważająca część ankietowanych dowiadywała się o wydarzeniach za pośrednictwem newslettera „Pracodawców Pomorza”. W następnej kolejności uczestnicy badania wskazali na przekazywanie informacji o spotkaniach przez znajomych, partnerów biznesowych oraz za pośrednictwem mediów społecznościowych. Odbiorcy takich networkingowych interakcji, podczas których poszerzanie grona wartościowych kontaktów biznesowych łączy się z udziałem w dopasowanych do potrzeb chwili prelekcjach specjalistów, prawie jednogłośnie (96,7%) poleciliby „Biznes to relacje” swoim znajomym, klientom i kontrahentom.

1

Co w takim razie świadczy o tak dobrym odbiorze tej inicjatywy? Wśród odpowiedzi szczególnie często pojawiały się następujące zalety cyklu „Biznes to relacje”: możliwość poznania nowych osób, prowadzący spotkania, luźna atmosfera oraz potencjał biznesowy. Respondenci wskazali ponadto na wartościowych prelegentów, różnorodność tematyczną i docenili możliwość przebywania wśród osób z tej samej branży. Z kolei prezentacje, które ankietowani uznali za najbardziej inspirujące, dotyczyły sfery budowania relacji, kreatywnego tworzenia biznesu, marketingu i public relations oraz mentoringu. Atrakcyjna formuła przełożyła się na skuteczność, czego dowodzą odpowiedzi w tej części ankiety, w której respondenci podawali, jak wiele złożyli ofert po spotkaniach oraz czy udało im się nawiązać trwałą współpracę (30% osób złożyło więcej niż pięć ofert, zaś długodystansową współpracę z kilkoma podmiotami zapewniło sobie 26,70% respondentów).

Prezentacja – Katarzyna Matuszak

Dzięki zrealizowanej w następnej kolejności prelekcji Katarzyny Matuszak, Dyrektor Rozwoju Przedsiębiorczości w Agencji Rozwoju Pomorza S.A., mogliśmy zebrać komplet niezbędnych informacji na temat programu Pomorski Broker Eksportowy, będącego pierwszym regionalnym kompleksowym systemem wspierania działalności pomorskich przedsiębiorców (głównie MŚP) za granicą. Obecność na spotkaniu Katarzyny Matuszak miała tutaj kluczowe znaczenie. Prelegentka od 14 lat opracowuje, koordynuje i realizuje projekty dla rozwoju przedsiębiorczości i współpracy międzynarodowej.

Pomorski Broker Eksportowy w liczbach to blisko 84 mln zł poświęcone na projekt, który swój początek miał w lipcu 2016, zaś koniec wyznaczono na czerwiec 2023. Agencja Rozwoju Pomorza S.A. jest partnerem wiodącym tej szeroko zakrojonej inicjatywy, w której biorą udział również: Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza, Stowarzyszenie Wolna Przedsiębiorczość (OT Gdańsk), Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości, Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego i Pomorski Park Naukowo-Technologiczny.

2

Jak podkreślała Katarzyna Matuszak, przed polskim eksportem stoi szereg wyzwań. Zwiększenie poziomu eksportu do 60% PKB jest warunkiem niezbędnym do przekroczenia luki rozwojowej oraz awansowania do grupy krajów w pełni oraz trwale rozwiniętych. Aby to zrealizować, niezbędne jest wyprowadzanie towarów o wysokim poziomie technicznym. Odbiorcą nie może być jedynie rynek Unii Europejskiej – rozpatrzyć trzeba intensyfikację eksportu w kierunku Ameryki oraz innych, do tej pory mniej znaczących krajów. W przypadku Pomorskiego Brokera Eksportowego duże znaczenie będzie miała realizacja działań konsultacyjno-edukacyjnych, np. pod postacią rozbudowanej sieci brokerów lokalnych. 

 ⇔

Doktorantka Uniwersytetu Gdańskiego, Prezes Zarządu Design and Business, audytor wzorniczy, doradca biznesowy Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza, Menedżer Kierunku Wyższej Szkoły Bankowej. O kim mowa? O Dominice Czechowskiej, która podczas swojej prezentacji „Think Design – myśl wzorniczo!” opowiedziała o wdrażaniu wzorniczych rozwiązań biznesowych, które pozwalają na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa: – Od 7 lat pracuję z właścicielami firm, prezesami, wizjonerami. To jest bardzo trudny rynek w sensie grupy docelowej – rozpoczęła Dominika Czechowska.

 

 

 

GALERIA: 

 

 


Autor:

Maciej Michniewski

m.michniewski@pracodawcypomorza.pl