fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

Hongkong – bramą do rynku chińskiego (seminarium)

 

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Rada Rozwoju Handlu Hongkongu, Stowarzyszenie „Pomorskie w Chinach”

oraz Agencja Rozwoju Pomorza S.A.

 

zapraszają na seminarium

„Hongkong – bramą do rynku chińskiego”

 

 29 czerwca 2018 r. w godzinach 9:00-14:00

Sal Okrągła Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego

ul. Okopowa 21/27 w Gdańsku

 

Celem wydarzenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką Hongkongu, miejsca uznawanego za jedno z najważniejszych centrów finansowych świata, od którego warto zacząć ekspansję na rynek chiński.

 

Podczas spotkania poruszone zostaną następujące zagadnienia:

aktualna sytuacja w Hongkongu,

różnice kulturowe w Polsce i Chinach,

działania wspierające przedsiębiorców w zakresie eksportu.

 

PROGRAM SPOTKANIA

9:00       Powitanie uczestników – przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego oraz Agencji Rozwoju Pomorza

9:30       Pomorski Broker Eksportowy – System kompleksowego wsparcia eksportu w województwie pomorskim, Katarzyna Matuszak, Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości, Agencja Rozwoju Pomorza

10:00     Hongkong – hub innowacji w Azji,  Dyrektor ds. Promocji Inwestycji dr Wing-Hin Chung, InvestHK w Berlinie (tłumaczenie konsek. z j. ang.)

11:00     Hongkong jako brama do rynku chińskiego dla polskich eksporterów, Maciej Wilk, Dyrektor Rady Rozwoju Handlu Hongkongu w Warszawie

11:30     Różnice w kulturze  biznesu w Polsce i Chinach oraz oferta Bank of China, Bartosz Komasa, Bank of China

12:00     Oferta Biura Pomorskie w Chinach – Sławomir Berbeć, Dyrektor Biura Pomorskie w Chinach

12:30     Kwestie prawne i formalne związane z wejściem na rynek chiński – NN (tbc)

13:00     Pytania i odpowiedzi

13:30     Lunch

 

Jeden z prelegentów, Maciej Wilk, Dyrektor Rady Rozwoju Handlu Hongkongu w Warszawie na pytanie – dlaczego Hongkong może być bramą na rynki azjatyckie dla polskich eksporterów, zwłaszcza żywności i produktów luksusowych – odpowiada:

Ponad 90% importowanej do Hongkongu żywności przeznaczone jest do ponownego eksportu. Wypromowane tu marki łatwiej sprzedają się w Chinach kontynentalnych, ponieważ chińscy konsumenci są przekonani o wysokich standardach jakości i bezpieczeństwa produktów europejskich dostępnych na półkach sklepowych w Hongkongu. W Hongkongu jest zarejestrowanych aż 5760 reeksporterów żywności, w większości są to firmy wyspecjalizowane we wprowadzaniu zachodnich marek na rynek chiński. Swoją skuteczność zawdzięczają nie tylko ugruntowanym kontaktom i znajomości lokalnych przepisów i kanałów dystrybucji, znaczną rolę odgrywa tu rozumienie zarówno kultury i języka zachodu, jak i mentalności chińskiej. Jeśli chodzi o polskie produkty największe szanse na powodzenie w Hongkongu mają: żywność i napoje, produkty i technologie ICT, meble i wyposażenie wnętrz, szkło, artykuły luksusowe, biżuteria z bursztynem, kosmetyki, sprzęt medyczny i suplementy diety.


REJESTRACJA NA WYDARZENIE:

Małe i średnie przedsiębiorstwa – zgłoszenia na stronie brokereksportowy.pl.

Duże przedsiębiorstwa prosimy o zgłoszenia na adres m.madrzak@pomorskie.eu