fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

SPOKO – Społeczny Kosz, czyli siła ekonomii społecznej

Najnowsza inicjatywa Fundacji Rozwoju Społecznej Odpowiedzialności Biznesu HELISA, unikalna w skali kraju, została przedstawiona wczoraj podczas konferencji prasowej w Oliwskim Ratuszu Kultury.

SPOKO – Społeczny Kosz jest nazwą projektu wiążącego we wspólnym działaniu organizacje pozarządowe i biznes. Jak przedstawiał prowadzący spotkanie Tomasz Smorgowicz, CEO Studio 102 Group, a przy tym inicjator akcji, ideą kryjącą się za tym działaniem jest łączenie ze sobą możliwości produkcyjnych organizacji pozarządowych ze zidentyfikowanymi potrzebami przestrzeni biznesowej. Nazwa projektu jest koncepcją Łukasza Murawskiego, Account Directora w Studio 102 Group.

W spotkaniu uczestniczył m.in. Tomasz Limon, Prezes „Pracodawców Pomorza”, którzy wraz z marszałkiem województwa pomorskiego Mieczysławem Strukiem wsparli promocję inicjatywy, oferując pomoc w jej dalszym rozwoju. Na temat synergii sfery pozarządowej z biznesem wypowiadał się również Piotr Stec, Prezes Fundacji Mapa Obywatelska.

SPOKO to trzy warianty zestawów prezentowych (100, 200 i 300 zł) zawierających produkty wytwarzane przez podmioty pozarządowe – regionalne produkty spożywcze i przedmioty codziennego użytku, z naciskiem na ekologiczny charakter ich produkcji, przygotowania.

Jak wyjaśniła Emilia Kałużna, koordynatorka projektu z 102 Studio Group, zawartość zestawów tworzy wspólnie grupa 13 wyselekcjonowanych dostawców-firm społecznych składających się z fundacji i spółdzielni socjalnych działających na terenie województwa pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Inicjatywa ma charakter ekspansywny i w przyszłości obejmie kolejne województwa.

Realizacją projektu zarządza gdyńskie Studio 102 Group przy współpracy z Pracownią Mamy Wenę, którą na spotkaniu prasowym reprezentowały Alicja i Agnieszka Żarkiewicz.

SPOKO przedstawia elastyczny format współpracy. Każdy przedsiębiorca społeczny, niezależnie od tego czy jest już dostawcą, może złożyć wniosek, ubiegając się o przyznanie wsparcia. Twórcy projektu zaznaczają, że przyznane środki nie zostaną przekazane w formie gotówki, ale trafią do przedsiębiorstw w postaci indywidualnie dobranych rozwiązań. Jak będzie to wyglądało w praktyce? Każdy aplikujący otrzyma profesjonalne wsparcie uwzględniające wszystkie kluczowe obszary rozwojowe swojej działalności.

Dochód ze sprzedaży za pośrednictwem Spoko Funduszu będzie wspierał dalszy rozwój organizacji z sektora ekonomii społecznej. Sprzedaż zestawów rozpocznie się 1 września tego roku.


Dodatkowe informacje o projekcie:

Tomasz Smorgowicz / Fundacja HELISA / 500 221 487 / t.smorgowicz@helisa.org

Emilia Kałużna / Studio 2012 Group / 530 204 435 / kontakt@jestesmyspoko.pl

SPOKO – Społeczny Kosz

Fundacja Rozwoju Społecznej Odpowiedzialności HELISA

Pracownia Mamy Wenę

102 Group