Pracodawcy Pomorza wraz z Kancelarią
Krzyżagórska Łoboda i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni Sp.p
zapraszają członków organizacji na seminarium:
Cyberatak – czym jest, jak się przed nim obronić,
jak postępować kiedy nastąpi?
siedziba Pracodawców Pomorza
Aleja Zwycięstwa 24, Gdańsk
19.10.2023 godz. 11.00
W ostatnich latach obserwujemy wzrost liczby cyberataków – w szczególności tych związanych z blokowaniem systemów komputerowych, czy szyfrowaniem plików. W polskich mediach słychać przede wszystkim o tych, które skutkują ograniczeniem działania powszechnie wykorzystywanych usług informatycznych (jak np. zablokowanie w lipcu br. działania systemów sterowania ruchem, biletomatów i ograniczenie informacji pasażerskiej w Olsztynie), ale przeważająca większość z nich nigdy nie ogląda światła dziennego. Zmienia się charakter cyberataków - hakerzy posługują się coraz bardziej wyrafinowanymi metodami aby zdobyć nieautoryzowany dostęp do infrastruktury informatycznej przedsiębiorstw. W niektórych przypadkach sam fakt spenetrowania zasobów IT może pozostawać niezauważony przez długi czas, w innych - sami hakerzy informują o swoim skutecznym ataku obiecując rozwiązanie problemu zablokowanego dostępu do zasobów (sprzętowych czy też informacyjnych) w zamian za okup. Właściciele firm oraz zarządzający często stają przed dylematem – zapłacić, czy też ryzykując brak dostępu do danych lub bezpowrotną ich utratę odmówić zapłaty żądanego okupu.
W trakcie szkolenia powiemy jakie są rodzaje cyberataków, w jaki sposób powinniśmy się przed nimi zabezpieczyć, jak je rozpoznać gdy nastąpią i jakie działania podjąć. Powiemy także, jakie prawne konsekwencje ma zapłata okupu, a w szczególności, czy członek zarządu lub rady nadzorczej może ponosić odpowiedzialność cywilnoprawną lub karnoprawną z tego tytułu, czy sytuację zmieni to, że okup zapłaci prawnik (adwokat lub radca prawny), czy prawnik okup zapłacić może, a także czy kwota zapłaconego okupu oraz inne wydatki związane z usuwaniem skutków cyberataku może być kosztem uzyskania przychodu.
Szkolenie zostanie przeprowadzone przez ekspertów Kancelarii we współpracy z ekspertami z branży ICT z wieloletnim doświadczeniem. Program szkolenia:
Prowadzący:
Beata Krzyzagorska-Żurek, adwokat, partner zarządzający w kancelarii Krzyżagórska Łoboda i Partnerzy s.p.
Doświadczenia zawodowe Beaty Krzyżagórskiej-Żurek obejmują prawo gospodarcze i korporacyjne, planowanie i doradztwo podatkowe oraz transakcje kapitałowe.
Beata Krzyżagórska-Żurek realizowała wiele transakcji M&A, w tym transakcji project finance oraz private equity, w szczególności uczestniczyła (po stronie właścicieli) w wielu transakcjach związanych z wejściem do spółki funduszy private equity, a także współtworzyła ład korporacyjny (corporate governance) w tych spółkach. Uczestniczyła w postępowaniach przed KNF w sprawach związanych z działalnością towarzystw funduszy inwestycyjnych, funduszy inwestycyjnych, alternatywnych funduszy inwestycyjnych, a także w wielu innych postępowaniach związanych z ich działalnością. Uczestniczyła w wielu procesach sukcesyjnych, w tym także z wykorzystaniem zagranicznych fundacji rodzinnych (fundacji w Lichtensteinie oraz na Malcie), współuczestniczyła w utworzeniu fundacji Semper Simul Foundation oraz Sky Foundation. Opracowała i wdrażała wiele międzynarodowych i krajowych rozwiązań zapewniających optymalizację obciążeń podatkowych. Uczestniczyła w postępowaniach podatkowych i celno-skarbowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Współtworzyła i wdrażała u klientów zasady ładu podatkowego (tax governance).
Beata Krzyzagorska-Żurek uczestniczyła w szeregu międzynarodowych programów naukowych; praktykowała w amerykańskich (m.in. w Schiff, Hardin & Waite, Jenner & Block, Baker & McKenzie) oraz brytyjskich (m.in. w Ince & Co, Cameron McKenna) firmach prawniczych; prowadziła wykłady z zakresu prawa morskiego, ubezpieczeniowego i cywilnego na zagranicznych szkołach wyższych, w tym na Uniwersytecie w Uppsali w Sztokholmie w Szwecji oraz Uniwersytecie w Minnesocie w USA.
Bernard Konys, ekspert technologii ICT
Profesjonalista z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu złożonymi przedsięwzięciami z obszaru innowacyjnych technologii, takich jak informatyka i telekomunikacja.
Bernard Konys realizował w ramach jednego z największych centrów badawczo-rozwojowych w Polsce wdrożenia nowych dekoderów dla europejskich operatorów telewizji cyfrowej. Kierował projektem budowy pierwszej na świecie komercyjnej sieci LTE 1800 wykorzystującej pasmo 20 MHz. Integrował sieci dwóch operatorów MNO i był odpowiedzialny za intensywny roll-out nowych technologii radiowych budując przewagę konkurencyjną związaną z największym zasięgiem szybkiego internetu mobilnego.
W obszarze złożonego środowiska IT dużej organizacji odpowiedzialny był za budowanie strategii i standardów dla jego działania oraz prowadził nadzór jakościowy nad produktami IT kierując działem Testów. Kierował Programem Transformacji dużej skali w obszarach sprzedaży, obsługi oraz rozliczenia klienta B2C (500 procesów biznesowych, 700 inżynierów z 12 krajów, 2000 dokumentów technicznych opisujących nowy system, 6500 wymagań projektowych).
Aktualnie doradca CIO oraz CTO w największej grupie medialno-telekomunikacyjnej w Europie Środkowo-Wschodniej w obszarach transformacji cyfrowej oraz optymalizacji działania istniejących i wdrażania nowych usług telewizji cyfrowej.
Absolwent kierunku Informatyka na Politechnice Wrocławskiej.
Spotkanie bezpłatne dla członków Pracodawców Pomorza
Wymagana rejestracja uczestnictwa