fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

Program Szkoleniowy – rozpoczynanie i prowadzenie działalności gospodarczej w Chinach z perspektywy polskiego biznesu

Gdańska Fundacja Kształcenia Menadżerów we współpracy z „Pracodawcami Pomorza” zapraszają Państwa program szkoleniowy: 

 

Rozpoczynanie i prowadzenie działalności gospodarczej w Chinach z perspektywy polskiego biznesu.

 

 


Cele szkolenia

Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z sytuacją polityczno-gospodarczą współczesnych Chin

Identyfikacja potencjalnych obszarów sukcesu dla polskiego biznesu na chińskiej mapie przemysłu i usług

Przedstawienie aktualnych przemian społecznych jako szans i zagrożeń dla rozwoju własnego biznesu w Chinach

Przedstawienie dobrych praktyk przy wyborze doradców biznesowych

Wprowadzenie do zasad negocjacji z partnerem chińskim

Omówienie najważniejszych kanałów komunikacji marketingowej we współczesnych Chinach (QQ, RenRen, Weibo)

Przekazanie informacji o specyfice procesu budowy marki na rynku chińskim

Zapoznanie uczestników z formami prawnymi działalności gospodarczych w ChRL

Dokładne omówienie procesu rejestracji WFOE (Wholly Foreign Owned Enterprise)

Przedstawienie procedury legalizacji pracy obcokrajowców w Chinach

Analiza możliwych strategii wejścia na rynek chiński jako punkt wyjścia dla tworzenia strategii dla własnego projektu

Analiza ryzyk budżetowych w realiach chińskich

Przybliżenie specyfiki zarządzania personelem chińskim

Rozwinięcie umiejętności budowy systemu motywacji pracowników chińskich

Wprowadzenie do zarządzania międzykulturowego

Kulturowe aspekty prowadzenia biznesu

Etykieta rozmów biznesowych

 

 

Korzyści dla uczestników

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

Analizować szanse i zagrożenia planowanego projektu biznesowego w realiach współczesnych Chin

Podejmować decyzje biznesowe bez obciążenia stereotypami

Ubiegać się o dostęp do narzędzi wsparcia dla inwestora zagranicznego w Chinach

Wybrać najwłaściwszą formę prawną dla swojego projektu

Zarejestrować spółkę prawa handlowego w Chinach

Wykorzystać nowe technologie do promocji swoich produktów na rynkach azjatyckich

Efektywnie alokować budżety kampanii promocyjnych w Chinach

Przeprowadzić rekrutację zespołu chińskiego

Wykorzystać poznaną specyfikę zarządzania zespołem chińskim i budować skuteczne programy motywacyjne

Minimalizować ryzyka błędów podczas budżetowania projektów

Stosować chiński model negocjacji i współpracy

Wykorzystać poznane kulturowe aspekty prowadzenia biznesu w Chinach

 

 

Termin

6-8 czerwca 2013

 






Prowadzący

Bartosz Ziółek

Manager z 12-letnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów międzynarodowych z obszaru rozwoju biznesowego, marketingu i nowych technologii

Posiada doświadczenie biznesowe w zakresie tworzenia spółek prawa handlowego, wdrażania strategii business development w Chinach oraz wprowadzania i pozycjonowania nowych produktów na rynku chińskim

W latach 2009-2013 zarządzał spółkami w Chinach i Hongkongu

Spółka pod jego nadzorem powołała pierwszego polskiego operatora gastronomicznego, rozwijającego markę restauracji Sarmatia w Chinach

Współtworzył koncepty biznesowe dla takich międzynarodowych marek
jak Sphinx, Wook, Amber Foods i innych

Metody szkolenia

Szkolenie prowadzone aktywnymi metodami warsztatowymi z wykorzystaniem realnych przykładów, studiów przypadków, dyskusji oraz wspólnej analizy potencjału biznesowego zaproponowanych przez uczestników projektów.

Uczestnicy otrzymują praktyczne informacje i sugestie od prowadzącego, na podstawie jego doświadczenia w prowadzeniu działalności w Chinach.

Podczas lunchu w restauracji chińskiej uczestniczy zapoznają się z zasadami chińskiej etykiety rozmów biznesowych.

Program szkolenia

Charakterystyka rynku

Rynek chiński  – podstawowe wskaźniki i prognozy

Najważniejsze aglomeracje i ich strategiczne funkcje – czyli gdzie najlepiej lokować swój biznes

Efekt skali i różnorodności – okazje biznesowe w jednym z największych państw świata

Możliwości rynku chińskiego dla polskiego biznesu przez wymiar zarządzania międzykulturowego

Prawne aspekty prowadzenia biznesu w Chinach

Formy prawne spółek prawa handlowego: joint venture, WFOE, FICE, Rep Office

Proces rejestracji WFOE jako najpopularniejszej formy prawnej spółek

Ochrona własności intelektualnej – jak najlepiej dbać o ochronę know-how w Chinach

Podstawowe regulacje podatkowe – porady praktyczne

Strategia wejścia i tworzenie biznesplanów

Wiarygodność potencjalnych doradców i partnerów – komu można zaufać

Badania i analizy rynku – bezwzględna konieczność czy strata pieniędzy

Czynniki wyboru strategii wejścia na rynek

Ryzyka związane z założeniami budżetowymi, czasowymi i czynnikiem ludzkim przy opracowywaniu biznesplanu

Sukcesy i porażki marek na rynku chińskim – wnioski praktyczne

Efektywna promocja produktu i usługi

Launch marki na rynku chińskim – 3 najpowszechniejsze rozwiązania marketingowe

Kanały komunikacji – rola Internetu i nowych mediów a media tradycyjne

Dobre praktyki sprzedaży produktów w Chinach (analiza przykładów)

Przykłady efektywnych kampanii reklamowych – jak skutecznie dotrzeć do chińskiego klienta (analiza przykładów)

Zarządzanie personelem i współpraca z partnerami chińskimi

Kulturowe aspekty prowadzenia biznesu w Państwie Środka – co należy robić, a czego unikać w prowadzeniu biznesu w Chinach

Specyfika prowadzenia negocjacji w Chinach  

Główne różnice w procesie rekrutacji, motywacji i oceny pracowników w Polsce i w Chinach

Procedura legalizacji pracy obcokrajowców w Chinach

 Savoir-vivre po chińsku, czyli jak prowadzić rozmowy handlowe z Chińczykami

Podejmowanie gości i zasady spotkań z chińskimi delegacjami biznesowymi

Sposób zachowania przy stole podczas spotkań formalnych

Etykieta rozmów biznesowych

Przyjmowanie i wręczanie upominków w biznesie

Dress code w kontaktach biznesowych i na co dzień

Życie codzienne w Chinach – transport, akomodacja, porozumiewanie się

 

Projekty biznesowe uczestników szkolenia

Prezentacja wybranych projektów biznesowych

Analiza potencjału biznesowego

Rekomendacje dotyczące realizacji projektu na rynku chińskim

Przygotowanie indywidualnych planów działania przygotowujących realizację projektu

 

Miejsce szkolenia

Hotel Zhong Hua, Sopot, Łazienki Północne

Atrakcyjnie położony hotel z niezwykłą atmosferą i wystrojem w stylu chińskim. Podczas posiłków podawanych w Restauracji Zhong Hua uczestnicy będą mogli zapoznać się z rytuałami i zwyczajami obowiązującymi podczas spotkań biznesowych, zakosztować specjałów kuchni chińskiej, a także opanować sztukę komponowania potraw chińskich i posługiwania się pałeczkami.

 

http://www.hotelchinski.pl/

Cena

1950 zł + VAT

10% rabatu – dokonanie zgłoszenia wraz z wpłatą do 30.04.2013

 

Pełna oferta i formularz zgłoszeniowy – w załączniku