fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

Konsultacje Wstępnych Propozycji Uproszczeń (WPU) procedur administracyjnych związanych z dozorem technicznym

Serdecznie zapraszamy do konsultacji Wstępnych Propozycji Uproszczeń (WPU) procedur administracyjnych związanych z dozorem technicznym i które zostały przygotowane w ramach projektu „Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei „jednego okienka” (dalej projekt zwany jest UEPA).

Na etapie prac projektu związanych z upraszczaniem procedur niezbędna jest współpraca wielu ekspertów, których wiedza i doświadczenie może przyczynić się do uproszczenia prawa, zasad organizacji pracy i przepływu informacji, struktur dokumentów, interaktywnej komunikacji urzędów przy realizacji procedur oraz do elektronizacji komunikacji urzędu z przedsiębiorcą za pośrednictwem Elektronicznego Punktu Kontaktowego.

Państwa wysokie kwalifikacje, wiedza ekspercka i doświadczenie w zakresie przedmiotowych procedur administracyjnych, pozwolą na trafną ocenę możliwych uproszczeń oraz kompleksową analizę konsekwencji ich wprowadzenia.

W związku z tym pozwalamy sobie przesłać do Państwa dokument Wstępnych Propozycji Uproszczeń procedur do konsultacji propozycji w nim zawartych z prośbą o analizę dokumentu i wyrażenie opinii w przedmiocie poszczególnych propozycji. W następnym etapie poszczególne propozycje, będą przedmiotem wnikliwej analizy w wyniku czego powstanie Dokument Propozycji Uproszczeń (DPU).
DPU zostanie poddany szerokim konsultacjom społecznym za pośrednictwem Punktu Kontaktowego, które odbywają się na stronie: http://www.eu-go.gov.pl/pl/dla-administracji/konsultacje-spoleczne/ 
O rozpoczęciu konsultacji zostaną Państwo poinformowani. 

Wobec powyższego zwracamy się do Państwa o wyrażenie opinii na temat WPU i przesłanie uwag drogą mailową w terminie do 24 maja 2013 r. Po tym terminie przejdziemy do następnego etapu prac jakim jest stworzenie Dokumentu Propozycji Uproszczeń. Wyniki prac zostaną przekazane Ministerstwu Gospodarki wraz z informacją, że były przez Państwa konsultowane. 

Projekt UEPA jest realizowany przez Instytut Logistyki i Magazynowania wraz z Ministerstwem Gospodarki i Krajową Izbą Gospodarczą. Przedmiotowy projekt ma na celu uproszczenie oraz elektronizację procedur administracyjnych. Implementacja propozycji uproszczeń zgodnie z art. 22c ust. 1 ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 47, poz. 278) umożliwi, za pośrednictwem punktu kontaktowego, realizację spraw związanych z podejmowaniem, wykonywaniem i zakończeniem działalności gospodarczej. Dodatkowo w przypadku procedur administracyjnych objętych zakresem Dyrektywy 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 roku dotyczącej usług na rynku wewnętrznym (Dz. U. C 270 E z dnia 7 listopada 2006 roku, str. 1), zapewni realizację art. 5 i art. 8 przedmiotowej Dyrektywy. Co więcej realizacja zadań przewidzianych w projekcie przyczyni się do skrócenia realizacji procedur związanych z rejestracją i prowadzeniem działalności gospodarczej (poprzez prace polegające na zmapowaniu, uproszczeniu i elektronizacji procedur).

Wobec powyższego powodzenie realizacji Projektu jest bardzo istotne. 

W przypadku dodatkowych pytań lub jakichkolwiek wątpliwości związanych z projektem UEPA, proszę o kontakt z panem dr  Marcinem Kraską, Kierownikiem Projektu ze strony Instytutu Logistyki i Magazynowania (Tel. 61 850 49 67, e-mail: marcin.kraska@ilim.poznan.pl) lub panią Lucyna Łuczak, Kierownikiem obszaru ds. upraszczania (Tel. 61 666 48 42, e-mail: lucyna.luczak@ilim.poznan.pl ). 
W przypadku dodatkowych pytań lub jakichkolwiek wątpliwości merytorycznych związanych z propozycjami uproszczeń procedur administracyjnych, proszę o kontakt z panią  Lucyna Łuczak, Kierownikiem obszaru ds. upraszczania  oraz panią Magdaleną Stachowicz, członkiem Zespołu zadaniowego ds. mapowania ( Tel. 61 6664832, e-mail: magdalena.stachowicz@ilim.poznan.pl).