fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

Dzień otwarty budowy tunelu pod Martwą Wisłą

W imieniu Prezydenta Miasta Gdańska oraz Spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne
serdecznie zapraszamy na
Dzień Otwarty Tunelu Pod Martwą Wisłą

19 października 2014, godz. 10.00-14.00.

Agenda dnia otwartego.

1.       Godz. 10.00 – Otwarcie terenu budowy i początek zwiedzania.

  • Wejście na teren budowy od strony Węzła Marynarki Polskiej zgodnie z oznaczeniami na rondzie. Służby techniczne pomogą Państwu w dojściu do terenu budowy.  Zwiedzamy jedną z wydrążonych rur Tunelu pod Martwą Wisłą. UWAGA – ze względu na toczące się prace i względy bezpieczeństwa ruch będzie odbywał się tylko w jedną stronę. W tunelu nie zawracamy!
  • Po wyjściu z tunelu bezpłatny autobus od wyjścia z tunelu dowiezie Państwa trasą Ku Ujściu- Brama Wyżynna- Dworzec Gdańsk Główny- Marynarki Polskiej.Sugerujemy przyjazd na dzień otwarty środkami komunikacji zbiorowej. A jak dojechać w okolice Letnicy? Podstawowym środkiem dojazdu będą tramwaje linii 10 na trasie z Siedlec przez Dworzec Główny do Nowego Portu, które w tym dniu kursują co 20 minut. Dodatkowo w tym dniu w godz. 09:30-15:30 zostanie uruchomiona linia tramwajowa nr 7 na trasie z Łostowic przez Chełm i Dworzec Główny do Nowego Portu. Linia 7 będzie funkcjonować co 10 minut.Również specjalnie w tym dniu zostanie uruchomiona linia autobusowa nr 158 na trasie z Wrzeszcza PKP przez Zaspę, „Drogą Zieloną” przez Letnicę do Nowego Portu. Autobusy linii 158 pojadą w godz. 09:30-15:30 z częstotliwością co 10 minut. Na wszystkich liniach obowiązuje taryfa zwykła.
  • Prosimy o ubranie wygodnego obuwia, zabranie ciepłej odzieży i racjonalne obliczenie własnych możliwości i sił. Spacer tunelem, to ponad 1,5 km pieszo, w budowlanych warunkach.

 2.      Godz. 12.00 –  Spacer tunelem z Prezydentem Gdańska Pawłem Adamowiczem

 3.      Godz. 14.00 – Ostatni goście mogą wejść na teren budowy. Zakończenie dnia otwartego.

 Zapewnione są:

1.       Niezapomniane i unikalne wrażenia

2.       Zdobycie wiedzy inżynierskiej o pierwszym tego typu tunelu w Polsce

3.       Jedyna okazja przejścia suchą stopą, 35 metrów, pod lustrem Martwej Wisły

4.       Drobne upominki i darmowy poczęstunek

 

Tunel pod Martwą Wisłą jest wyjątkowym obiektem inżynieryjnym, który jako jedyny w Polsce został wydrążony maszyną TBM. Zwiedzający będą mogli przejść trasą od węzła Marynarki Polskiej do węzła Ku Ujściu, skąd komunikacja miejsca będzie odwozić  zainteresowanych do centrum miasta. Będzie można zwiedzić jezdną z wydrążonych i aktualnie wyposażanych rur tunelu od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu.

Ze względu na trwające intensywne prace, do oglądania i zwiedzania zostanie udostępniona tylko jedną z rur tunelu. Dlatego zwiedzanie odbywać się będzie w jednym kierunku i nie będzie można wrócić tunelem do Węzła Marynarki Polskiej.  Ale dla wszystkich którzy zdecydują się przejść tunelem, na jego końcu przy Węźle Ku Ujściu (Trasa Sucharskiego) czekać będą bezpłatne autobusy, które odwiozą zwiedzających w rejon Dworca Głównego.  Zwiększona zostanie także liczba rejsowych tramwajów i autobusów kursujących do Węzła Marynarki Polskiej gdzie można rozpocząć zwiedzanie.

Tunel pod Martwą Wisłą ma 1378 m. W najniżej położonym punkcie, znajduje się ponad 35 metrów pod lustrem wody. Wyloty zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży: „Dworzec Drzewny” od strony Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i „Dworzec Wiślany” od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły. Każdy z dwu tuneli będzie miał po dwa pasy ruchu. Tunele łączyć będą się ze sobą siedmioma przejściami ewakuacyjnymi. Tunel jest elementem IV odcinka Trasy Słowackiego. Koszt tej inwestycji to 885 mln zł. Tunel ma zostać oddany do użytku w połowie 2015 roku.