fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

Informacje Gdańskiego Urzędu Pracy dla pracodawców w związku z epidemią koronowirusa

APEL GDAŃSKIEGO URZĘDU PRACY
do pracodawców dotkniętych ekonomicznymi skutkami epidemii koronawirusa
Szanowni Państwo, drodzy pracodawcy!
Trwająca epidemia to dla nas wszystkich ogromne wyzwanie, z jakim nigdy wcześniej nie musieliśmy się mierzyć. Niestety poważny kryzys ekonomiczny niektórych przedsiębiorców prawdopodobnie zmusi do podjęcia trudnych i bolesnych decyzji związanych z zawieszeniem działalności lub przeprowadzeniem zwolnień wśród pracowników. Choć wciąż mamy nadzieję, że większość gdańskich pracodawców przezwyciężą trudności, pragniemy zaapelować do środowiska gospodarczego o współpracę w przeprowadzaniu koniecznych redukcji zatrudnienia.
Pobierz obrazki
Roland Budnik
dyrektor Gdańskiego Urzędu Pracy
 
JEŚLI REDUKCJA ZATRUDNIENIA JEST JEDNAK NIEUNIKNIONA, SPRAWDŹ JAK MOŻESZ POMÓC ODCHODZĄCYM PRACOWNIKOM
 
 
Pobierz obrazki
 

Przekaż pracownikom

materiały informacyjne Gdańskiego Urzędu Pracy

 

udostępnij w siedzibie firmy

stanowisko komputerowe do elektronicznej rejestracji bezrobotnych
 
Pobierz obrazki
Pobierz obrazki
Dlaczego te działania są teraz takie ważne?

 

 

 

MATERIAŁY INFORMACYJNE
to dla odchodzących pracowników swoisty drogowskaz, który pozwala w trudnej sytuacji znaleźć odpowiedzi na najczęstsze pytania. Wyjaśniamy w nich, jak zarejestrować się w urzędzie pracy za pośrednictwem komputera podłączonego do Internetu, wyjaśniamy najważniejsze zasady dotyczące wypłaty zasiłków oraz wybranych form wsparcia.
 
REJESTRACJA W URZĘDZIE
to podstawowy warunek, jaki trzeba spełnić, by sięgnąć po wsparcie urzędu pracy. Jednak ze względu na sytuację epidemiologiczną można jej dokonać praktycznie wyłącznie drogą elektroniczną. Wielu pracowników nie będzie z tym miało problemu, inaczej może być w przypadku osób, które nie mają dostępu do Internetu lub gorzej sobie radzą z obsługą cyfrowych rozwiązań. Dla nich firmowy komputer może być jedynym sposobem na rejestrację.

 

 
JAK DOKONAĆ PEŁNEJ REJESTRACJI BEZROBOTNYCH PRZEZ INTERNET?
KROK 1
Należy wejść na stronę internetową Gdańskiego Urzędu Pracy i w zakładce „Usługi Elektroniczne” odszukać baner „Rejestracja przez Internet” można też nacisnąć na poniższy przycisk:
 
KROK 2
Klikając w baner „Rejestracja przez Internet” przeniesieni zostaniemy na ogólnopolską platformę praca.gov.pl. Z dostępnych tam możliwości należy wybrać „Zgłoszenie do rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy (KRB)”
 
KROK 3
Uruchomiony zostaje specjalny kreator, należy wypełnić wszystkie obowiązkowe pola zgodnie z podawanymi tam instrukcjami.
 
Pobierz obrazki
 
 
KROK 4
Po wypełnieniu całego wniosku należy go cyfrowo podpisać. Można tego dokonać na dwa sposoby, poprzez:

 

 
PROFIL ZAUFANY W SYSTEMIE EPUAP
To najprostszy sposób dokonania rejestracji elektronicznej. Profil można założyć przy pomocy bankowego konta internetowego to proste i wygodne rozwiązanie.
Informacje, jakie zawiera profil zaufany, to przede wszystkim imię, nazwisko, e-mail, PESEL i identyfikator użytkownika, czyli login.
Założenie oraz korzystanie z profilu zaufanego jest bezpłatne.
 
CYFROWY PODPIS KWALIFIKOWANY
Jest on narzędziem komercyjnym, można go kupić u certyfikowanych dostawców, nadzorowanych przez Ministerstwo Cyfryzacji. Kupując podpis należy:
1. podpisać z dostawcą tzw. umowę subskrypcyjną
2. stawić się osobiście w centrum certyfikacji z dokumentem tożsamości – aby dostawca mógł potwierdzić tożsamość kupującego,
3. zainstalować otrzymane oprogramowanie.

 

 
KTÓRE BANKI UMOŻLIWIAJĄ ZAŁOŻENIE PROFILU ZAUFANEGO?
Pobierz obrazki
 
 
 
Jeśli mimo wskazówek wystąpią trudności z rejestracją lub pojawią się inne pytania z nią związane, specjalistyczne wsparcie udzielą nasi doradcy. 
/58/ 732-52-44
/58/ 732-53-19
/58/ 732-52-26