fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

Etapy procesu komercjalizacji produktu – 16.03.2017

PP+IBIT

„Pracodawcy Pomorza” oraz Instytut Badawczy Innowacyjnych Technologii Sp. z o.o.

serdecznie zapraszają na seminarium:

Etapy procesu komercjalizacji produktu

16 marca 2017r., godz. 14.00-16.00

siedziba „Pracodawców Pomorza”, Al. Zwycięstwa 24, Gdańsk

Wycena aktywów niematerialnych stała się współczesnym wymogiem, będącym wyrazem zmian w poglądach na ekonomię i znaczenie kapitału intelektualnego w kreowaniu wartości. Skala trudności w procesie wyceny aktywów niematerialnych wydaje się być większa, niż w przypadku wyceny całego biznesu, co wynika ze znaczenia m.in. zagadnień natury formalnoprawnej.

W Polsce, głównie z uwagi na relatywnie krótkie jeszcze tradycje i doświadczenia gospodarki wolnorynkowej wycena aktywów niematerialnych jest kształtowana bardziej przez poszukiwanie korzyści podatkowych, niż ekonomicznych o bardziej rynkowym charakterze. Nie zmienia to faktu, że proces ten wszedł na trwałe do kanonu potrzeb przedsiębiorstw, a także instytucji naukowo-badawczych, w kontekście identyfikowania ich miarodajnych wartości natury ekonomicznej i że będzie się rozwijał.

Agenda spotkania:

Dr inż. Michał Ćwiąkała:

1. Etapy procesu komercjalizacji produktu – wprowadzenie.

  • Krótka charakterystyka poszczególnych etapów komercjalizacji produktu.

Mgr inż. Andrzej Półkoszek:

2. Świadomość przedsiębiorcy w zakresie rozwoju i pozycji konkurencyjnej jego biznesu.

  • Na co mnie stać i jaki poziom rozwoju jestem w stanie osiągnąć – kryterium udziału w rynku [skala przychodów ze sprzedaży produktów/usług, a więc jak dobrze znam swój segment gospodarczy]?
  • Czy mój biznes jest rentowny [jak definiuję rentowność biznesu]? Jeśli nie, to co to oznacza i co powinienem robić?

3. Komercjalizacja na świecie – sposoby wykształcone w tradycji rynków rozwiniętych.

  • Najbardziej efektywne schematy funkcjonalne projektów innowacyjnych i ich uzasadnienie.
  • Sprzedaż wynalazku czy licencjonowanie – ocena ryzyka i uzasadnienie wyboru sposobu finansowania.

4. Jak ma się Polska i jej system kultury biznesu wobec powyższego?

  • Styk sfery nauki i sfery biznesu – gdzie są blokady?
  • Rola kapitału i ograniczenia wynikające z jego niedoboru. Jakie są możliwe rozwiązania?

5. Podejście merytoryczne przedsiębiorcy do projektu innowacyjnego.

  • Punkt widzenia twórców technologii [patentów] – jakie popełniają zasadnicze błędy?
  • Punkt widzenia przedsiębiorców – jakie popełniają zasadnicze błędy?
  • Gdzie jest zatem obszar potencjalnej współpracy?

6. Wycena biznesu.

  • Kiedy wycena ma sens?
  • Co to jest analiza finansowa biznesu i jakie obszary ona powinna obejmować?
  • Czy przedsiębiorca może sam przeprowadzić proces wyceny, czy lepiej zlecić to w formie outsourcingu?
  • Rola wyceny w projektach innowacyjnych.

Prelegenci

Mgr inż. Andrzej Półkoszek – Instytut Badawczy Innowacyjnych Technologii – konsultant ekonomiczno-finansowy. Absolwent Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa (MEiL) Politechniki Warszawskiej, połączył w swojej działalności zawodowej doświadczenia z pracy w przemyśle i 15-letnią praktykę bankową w Departamencie Kredytów BRE Banku SA (obecny mBank) z indywidualnym rozwojem w obszarze doradztwa ekonomiczno-finansowego. W ramach 20-letniej praktyki na rynku usług konsultingowych wyspecjalizował się w analizie ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw i projektów inwestycyjnych, biznesplanach i wycenach wartości biznesu oraz składników jego kapitału intelektualnego (aktywów niematerialnych). Usługi te są adresowane do biznesu oraz organizacji gospodarczych (w tym także non-profit), a także do sfery nauki i prac naukowo-badawczych w ramach procesów komercjalizacji wiedzy.

Dr inż. Michał Ćwiąkała – Instytut Badawczy Innowacyjnych Technologii – Prezes Zarządu. Absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej w zakresie specjalności inżynieria lądowa, a także doktor nauk technicznych w dyscyplinie inżynieria środowiska. Posiada uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, a także uprawnienia rzeczoznawcy Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej. Zajmuje się komercjalizacją wiedzy, czyli wdrażaniem pomysłów do biznesu. Jako współautor szeregu rozwiązań technologicznych z branży ochrony środowiska i budownictwa prowadzi szkolenia dla przedsiębiorstw, w których pokazuję proces zarządzania własnością intelektualną – od wynalazku do wdrożenia, poprzez różne scenariusze zastosowań i ścieżki komercjalizacji pomysłu. Uczestnik wielu konferencji dotyczących innowacji w rozwoju polskiej gospodarki jak również prelegent licznych wykładów dotyczących tej problematyki.

Wszystkich zainteresowanych udziałem w spotkaniu prosimy o zarejestrowanie się

Zapisz się