Większość polskich przedsiębiorców i menadżerów związanych z PDMA podkreśla, że najważniejszą barierą w skutecznym tworzeniu i wdrażaniu innowacyjnych produktów i usług w Polsce jest kultura organizacyjna. Brak jasnej strategii powoduje, że zespoły R&D, innowacji i produktowe nie otrzymują wystarczająco dużo wsparcia i zasobów. Bardzo często zespoły produktowe i R&D zarządzane są w podobny sposobów jak produkcja i operacje, mimo iż charakter pracy oraz wyzwania w tej części organizacji są całkiem inne. Finalnie, brak zaufania w hierarchi oraz nieumiejętność akceptacji porażek powoduje, że firma nie testuje nowych rozwiązań i nie realizuje pełni potencjału.
W trakcie tego wydarzenia zastanowimy się jak budować organizację, która posiada zdolność generowania nowych pomysłów, ale także ich wdrażania i zarządzaniem ich obecnością na rynku. Przyjrzymy się jakie są główne blokady związane z kulturą, organizacją pracy i zarządzaniem. Poza dawką wiedzy teoretycznej będą także studia przypadku oraz warsztaty, których celem jest przekazanie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania kulturą organizacji, tworzenia odpowiedniej struktury organizacyjnej oraz budowy zespołów produktowych.
Zapraszamy przede wszystkim:
- Przedsiębiorców i kadrę zarządzającą zainteresowanych rozwojem firm poprzez innowacje i nowe technologie
- Dyrektorów działu produktowych, menadżerów rozwoju produktów i usług
- Dyrektorów i specjalistów R&D oraz innowacji
- Menadżerów marketingu, sprzedaży, rozwoju biznesu
- Trenerów oraz coachów
Co możesz zyskać z uczestnictwa?
- Poznanie najlepszych praktyk zarządzania produktami oraz działami R&D
- Poznanie realnych doświadczeń specjalistów z branży
- Poznanie koleżanek i kolegów z branży zarządzania produktami, innowacjami, R&D
Szczegółowa agenda:
8:30 – Rejestracja/przywitanie
9:00 – Dobre praktyki PDMA – Wojciech Ozimek, Prezes PDMA Central Europe
Dowiemy jak się stowarzyszenie PDMA zbiera dobre praktyki zarządzania produktami, jak prowadzi badania w firmach w celu weryfikowania ich skuteczności oraz jak dzieli się nimi przyczyniając się do wzrostu konkurencyjności firm
10:00 – Akceptacja porażek, czyli jak rozwijać produkty z wykorzystaniem eksperymentów – Jarosław Pilarczyk, CEO Skyrise.tech
Słowa porażka w świecie biznesu kojarzona jest z czymś negatywnym. W swoich działaniach robimy wszystko żeby nie dopuścić do popełniania błędów, wprowadzamy procesy, które rzekomo mają nas chronić od porażki. Błędy są naturalną częścią uczenia się i to dzięki nim nabywamy nową wiedzę. Czy realne jest stworzenie innowacyjnego produktu bez popełnienia błędów i narażenia się na porażkę w swoich działaniach? W swojej prezentacji pokażę przykłady wykorzystania eksperymentów w tworzeniu produktów i kultury organizacji, która sprzyja takiemu sposobowi rozwoju produktów.
11:00 – Jak można rozwijać zespół R&D w firmie technologicznej – Wojciech Klimek, Dyrektor R&D, Adva Optical Networking
W mojej prelekcji opowiem jak rozwija się i wdraża zaawansowane urządzania telekomunikacyjne, na których opiera się Internet oraz podzielę się swoimi doświadczeniami, jak skutecznie wspierać rozwój ludzi i zespołów w dziale R&D
12:00 – szczegóły już wkrótce
13:00 – przerwa na lunch
14:00 – Warsztat 1 – Kultura innowacji w praktyce – Agata Rutkowska, TTP Partners
Budowanie innowacyjnej kultury organizacji, tak jak każdy projekt potrzebuje swojego planu. W trakcie interaktywnej sesji szkoleniowej przećwiczymy narzędzia służące do analizy oraz pracy z kulturą organizacji oraz analizy kompetencji jako liderów i członków innowacyjnych zespołów. Omówimy także przykłady organizacji, które taką zmianę przeszły.
14:00 – Warsztat 2 – Dobór ludzi do zespołów projektowych, a jakość i innowacyjność – Marcin Sarnecki, Business & Product Development Manager, Cognition Forge AS
Quality Assurance w praktyce – jak zapobiegać porażkom nie zabijając innowacyjności. Warsztat pozwoli doświadczyć interakcji w zespołach i wpływu zachowań na produktywność. Pokaże także konieczność dbania o jakość od pierwszego etapu projektu, jakim jest dobór członków zespołu. Warsztat z wykorzystaniem podejścia ATO (Applied Team Optimisation™ by Cognition Forge) w oparciu o studium przypadków tych mikro (start-upy w Norwegii i Polsce) małych (Mester Gronn – sieć kwiaciarni w Norwegii) oraz dużych (Hewlett-Packard, Pentagon).
16:30 – Networking