Politechnika Gdańska
Wydział Zarządzania i Ekonomii
i
Parlament Hanzeatycki
zapraszają na warsztaty dla doradców
Jak zachęcić przedsiębiorców do zatrudniania kobiet oraz osób starszych?
7.03.2012 (czwartek) i 8.03.2013 (piątek)
Wydział Zarządzania i Ekonomii PG, Traugutta 79, sala 318/319
Tematyka warsztatów obejmuje zagadnienia:
- Różnorodność perspektyw oceniania pracowników.
- Mechanizmy psychologiczne leżące u podstaw oceniania i błędów w ocenianiu ludzi, a także wykorzystanie tej wiedzy.
- Umiejętności wykorzystywania wybranych kodów językowych, mających kluczowy wpływ na możliwość porozumiewania się w zakresie zagadnień związanych np. z pracownikami w wieku okołoemerytalnym.
- Umiejętności wartościowania cech w sposób dostosowany do celów, do jakich mają być wykorzystane.
Warsztaty poprowadzi dr Katarzyna Stankiewicz, psycholog, trener z wieloletnim doświadczeniem.
Podczas warsztatów, w panelu ekspertów będą uczestniczyć m.in.:
- Eva Haugan, Izba Rzemieślnicza w Trondheim, Norwegia,
- Max Hogefoster i Jurgen Hogefoster, Parlament Hanzeatycki,
- Odetta Mazur-Gołyszyn, Wojewódzki Urząd Pracy,
- dr Magdalena Popowska, Politechnika Gdańska,
- Katarzyna Siwak, Urząd Marszałkowski Woj. Pomorskiego,
którzy podzielą się z nami swoimi doświadczeniami w zakresie wykorzystania potencjału osób w wieku 55+ w biznesie oraz przedsiębiorczości kobiet.
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach międzynarodowego projektu QUICK IGA (QUICK: Innovative SMEs by Gender and Age) w okresie 2012–2014.
Warsztaty prowadzone będą w językach angielskim i polskim (z tłumaczeniem).
Osoby zainteresowane bezpłatnym udziałem uprzejmie prosimy o zgłoszenie uczestnictwa
z wykorzystaniem załączonego formularza do dnia 22 lutego 2013 r. https://docs.google.com/forms/d/1w4qphOBDaO53t5alnCec9e7Vnh1Xf7-kMHkOjhfsjAE/edit#
|
dr inż. Marzena Grzesiak dr Magdalena Olczyk dr inż. Anita Richert-Kaźmierska dr Marzena Starnawska Wydział Zarządzania i Ekonomii |
Program warsztatów
Jak zachęcić przedsiębiorców do zatrudniania kobiet oraz osób starszych?
7-8.03.2013
Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
Gdańsk, ul. Traugutta 79, sala 318/319
07/03/2013
13.00-14.00 |
Lunch – Manuka Café WZiE (parter) |
14.00-14.30 |
Powitanie – dr ab. Julita Wasilczuk (Dziekan Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej), dr inż. Marzena Grzesiak (koordynator projektu QUICK IGA na Politechnice Gdańskiej) |
14.30-15.00 |
Sytuacja kobiet na polskim rynku pracy – dr Magdalena Olczyk, dr Marzena Starnawska |
15.00-15.30 |
Sytuacja osób starszych na polskim rynku pracy – dr inż. Marzena Grzesiak, dr inż. Anita Richert-Kaźmierska |
15.30-16.00 |
Przerwa kawowa |
16.00-17.30 |
Warsztaty cz. I – Psychologiczne podstawy postrzegania i oceny ludzi – dr Katarzyna Stankiewicz |
17.30-18.00 |
Podsumowanie – dr Katarzyna Stankiwicz, dr Max Hogefoster |
19.30 |
Kolacja (Restauracja Brovarnia, Szafarnia 9, www.brovarnia.pl) |
8/03/2013
9.00-10.30 |
Warsztaty cz. II – Psychologiczne mechanizmy oceniania – błędy w postrzeganiu i ocenianiu – dr Katarzyna Stankiewicz |
10.30-11.00 |
Przerwa kawowa |
11.00-12.30 |
Warsztaty cz. III – Analiza SWOT jako metoda obiektywizacji opisu sytuacji i kompetencji osób – dr Katarzyna Stankiewicz |
12.30-13.45 |
Lunch – Manuka Café WZiE (parter) |
13.45-14.45 |
Panel ekspercki (Eva Haugan, Max Hogefoster and Jurgen Hogefoster, Odetta Mazur-Gołyszyn, Magdalena Popowska, Katarzyna Siwak) |
14.45-15.15 |
Przerwa kawowa |
15.15-17.00 |
Sprawy projektowe – czas dla lidera projektu – Parlamentu Hanzeatyckiego J |
Zarezerwowaliśmy pulę pokoi w poniższych hotelach:
Hotel „Wolne Miasto”
ul. Sw. Ducha 2, 80-834 Gdańsk
rezerwacja@hotelwm.pl
www.hotelwm.pl
Tel. +48 58 322 24 42, Fax +48 58 322 24 47
225PLN (approx. 54€) za noc/ pokój jednoosobowy
Podczas rezerwacji proszę podać hasło: QUICK IGA
Hotel „Hanza”
ul. Tokarska 6, 80-888 Gdańsk
www.hotelhanza.pl
Tel. +48 58 305-34-27, Fax +48 58 305-33-86
310 PNL (74 € za noc/ pokój jednoosobowy) 340 PLN (81€ za noc/ pokój dwuosobowy)
numer rezerwacji: 13/785
Rezerwacji proszę dokonać najpóźniej do 22.02.13. Przed spotkaniem wyślemy Państwu mapę i dodatkowe informacje organizacyjne.