Executive Training Programme (ETP) umożliwia europejskim firmom wykorzystać ekonomiczny potencjał tkwiący w gospodarkach Japonii i Korei Południowej.
Wiele europejskich przedsiębiorstw widzi w rynkach Japonii i Korei Południowej atrakcyjne możliwości inwestycyjne. Nie wszyscy jednak wiedzą jak rozpocząć konkretne działania, kierować nimi i je monitorować, aby w rezultacie odniosły sukces. Brakuje im doświadczenia, wiedzy o kulturze oraz znajomości języka.
Aby ułatwić firmom europejskim nawiązanie współpracy handlowej z rynkiem azjatyckim, Komisja Europejska zaprojektowała i sfinansowała program szkoleń dla kadry kierowniczej Executive Training Programme. Celem programu jest wsparcie europejskich menedżerów w ich przygotowaniu do współpracy gospodarczej z firmami japońskimi i koreańskimi. Uczestnicy wezmą udział w szkoleniach biznesowych oraz w kursach językowych i kulturowych, niezbędnych do osiągnięcia sukcesu na rynkach azjatyckich.
Program ETP składa się z 45 tygodni intensywnego szkolenia dla pracowników firm europejskich. Jest ono podzielone na 3 etapy:
- Moduł „Inception” (3 tygodnie): Szkolenie na temat kultury, historii i zagadnień społecznych Japonii lub Korei – organizator: SOAS (The School of Oriental and African Studies University of London).
- Moduł „Immersion” (30 tygodni): Szkolenie w Japonii lub Korei na temat ekonomii, kultury biznesowej, które połączone będzie z nauką podstawowych struktur językowych – organizator: Waseda University (Tokio), Yonsei University (Seul).
- Staż (12 tygodni): Praktyki w japońskiej lub koreańskiej firmie, podczas których uczestnik będzie miał możliwość zastosować nowo nabyte umiejętności i wiedzę w praktyce.
Komisja Europejska wspiera uczestników poprzez:
- Finansowanie całego szkolenia ETP
- Przyznanie każdemu uczestnikowi stypendium w wysokości 26 400 Euro dla osób wyjeżdżających do Japonii i 24 000 Euro dla stypendystów jadących do Korei Południowej.
- Kto może wziąć udział w programie?
W programie mogą wziąć udział wszyscy obywatele UE, pracujący w europejskich firmach, których obroty roczne przewyższają 1 mln Euro i które zatrudniają więcej niż 5 pracowników. Dodatkowo firma ta musi być zainteresowana rozpoczęciem lub rozszerzeniem swojej działalności w Japonii lub Korei Południowej.
Szczegóły na temat minimalnych wymagań stawianych menedżerom i firmom chcącym wziąć udział w programie są dostępne na: www.euetp.eu/who-can-participate
Jesteś zainteresowany?
Informacje na temat programu Executive Training Programme, oferowanych szkoleń, procesu rekrutacji i osobistych doświadczeń dotychczasowych uczestników, znajdziecie Państwo na stronie internetowej programu: www.euetp.eu lub pod numerem telefonu: (22) 511 02 51.
W programie mogą wziąć udział zarówno mniejsze, jak i większe przedsiębiorstwa z całej Polski, reprezentujące szeroki wachlarz branż. Zgłoszenia do ETP będą przyjmowane do końca maja 2013 r.
Wymagania dla firm zatrudniających kandydatów do programu:
- prowadzenie działań eksportowych bądź inwestycyjnych w Japonii albo Korei lub plany ich podjęcia,
- posiadanie europejskiej tożsamości oraz głównej siedziby na terenie UE,
- produkowanie towarów lub usług na terenie UE,
- zatrudnianie minimum 5 osób i posiadanie rocznych obrotów w wysokości co najmniej 500 000 euro,
- zobowiązanie się do pokrycia części kosztów utrzymania uczestnika podczas trwania programu,
- zobowiązanie do utrzymania stosunku pracy z uczestnikiem na czas trwania programu.
Z kolei minimalne wymagania dla uczestników programu obejmują:
- posiadanie obywatelstwa jednego z krajów członkowskich UE,
- zatrudnienie w firmie aplikującej o udział w programie,
- bardzo dobrą znajomość języka angielskiego,
- nieuczestniczenie w poprzednich edycjach ETP,
- posiadanie dyplomu uczelni wyższej w stopniu co najmniej licencjata/inżyniera i 3-letnie,
- doświadczenie na stanowisku kierowniczym lub co najmniej 2 lata nauki na uczelni wyższej oraz 5-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
Departament Relacji
Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej
03-973 Warszawa, ul. Brukselska 7