Kwietniowe spotkanie członków i sympatyków Sekcji Handlu i Usług odbyło się w siedzibie organizacji w dniu 9 kwietnia. Tematem przewodnim było wykorzystanie potrzeby ciągłego bycia na bieżąco z technologicznymi kanałami dystrybucji, a ostatnio i kontaktów z klientami.
Spotkanie zostało otwarte przez Przewodniczącą Sekcji Panią Aleksandrę Harasiuk, powitaniem nowych członków organizacji i jednocześnie Sekcji Handlu i Usług – Pana Tomasza Ziemanna, licencjonowanego pośrednika w obrocie nieruchomościami z „Ziemann Nieruchomości” z siedzibą w Redzie oraz Pana Adama Kwaśniewskiego, właściciela firmy „Fantastyczne Ogrody” z Wejherowa. Każdy z uczestników spotkania przedstawił siebie i firmę, którą reprezentuje, by przejść swobodnie do otwartej dyskusji w temacie. Pan Piotr Karpiński, reprezentujący firmę BP Systems przedstawił system zarządzania danymi. Na wniosek firmy Femax reprezentowanej przez Pana Prezesa Krzysztofa Dolnego zaplanowano spotkanie w tejże firmie, by podejrzeć praktyczne zarządzanie zapasami, organizację procesów, jak również by porozmawiać o sprzedaży drogą tradycyjną i przez internet. Datę ustalono na 12 czerwca br. Zagadnieniem, które rozpatrywane było w kontekście kontaktów z klientami i innymi firmami, były media społecznościowe i wykorzystanie potencjału internetu. Pani Alina Landowska podała wiele przykładów skutecznej komunikacji z firmami zagranicznymi przy wykorzystania social media.
Jednym z wniosków dyskusji byłą propozycja Przewodniczącej Sekcji utworzenia grupy, która zajęłaby się organizacją prelekcji w gimnazjach i szkołach średnich w ramach przedmiotu „podstawy przedsiębiorczości”. Z uwagi na to, że większość wątków dyskusji prowadziła do uczenia się wykorzystywania technologii w procesie produkcyjnym i sprzedażowym, co często leży w gestii zatrudnianych pracowników, a to z kolei wiąże się z zatrudnianiem absolwentów dziś się uczących. Tematami byłyby zgodne z programem nauczania zagadnienia, o których przedsiębiorcy mogliby opowiedzieć ze strony doświadczanej praktyki zawodowej. Z korzyścią dla obu środowisk byłaby to bezcenna wymiana informacji.
Przewodnicząca Sekcji Pani Aleksandra Harasiuk wspólnie z członkiem zarządu Sekcji Panem Szymonem Faliszewskim przedstawili terminarz najbliższych szkoleń i wydarzeń, a mających wpływ na działanie i rozwój firm handlowych i produkcyjnych (wykład Prof. Kołodko 11 kwietnia na UG, konferencję Inteligentne Systemy dla Innowacyjnego Biznesu -24 kwietnia w Hotelu Mera SPA w Sopocie, Majówkę Pomorskich Przedsiębiorców 11 maja).
Przyjęto również pomysł zorganizowania spotkania z przedstawicielami firmy Nowa Energia, która zaproponowała udział przedsiębiorców w prezentacji, w czasie której mogą się dowiedzieć o możliwościach obniżenia kosztów zużycia energii – zalecane jest wówczas posiadanie faktury, by było można praktycznie wytłumaczyć proponowane rozwiązanie. Wydarzenie zaplanowano na 25 kwietnia w siedzibie Pracodawców Pomorza.
Pan Szymon Faliszewski zamknął spotkanie oficjalnie, natomiast uczestnicy wymieniali się jeszcze w kuluarach wizytówkami, pomysłami i rozwiązaniami, które były przedmiotem wcześniejszej dyskusji.