Gdańska Fundacja Kształcenia Menadżerów we współpracy z „Pracodawcami Pomorza” zapraszają Państwa program szkoleniowy:
Rozpoczynanie i prowadzenie działalności gospodarczej w Chinach z perspektywy polskiego biznesu.
|
Cele szkolenia |
Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z sytuacją polityczno-gospodarczą współczesnych Chin Identyfikacja potencjalnych obszarów sukcesu dla polskiego biznesu na chińskiej mapie przemysłu i usług Przedstawienie aktualnych przemian społecznych jako szans i zagrożeń dla rozwoju własnego biznesu w Chinach Przedstawienie dobrych praktyk przy wyborze doradców biznesowych Wprowadzenie do zasad negocjacji z partnerem chińskim Omówienie najważniejszych kanałów komunikacji marketingowej we współczesnych Chinach (QQ, RenRen, Weibo) Przekazanie informacji o specyfice procesu budowy marki na rynku chińskim Zapoznanie uczestników z formami prawnymi działalności gospodarczych w ChRL Dokładne omówienie procesu rejestracji WFOE (Wholly Foreign Owned Enterprise) Przedstawienie procedury legalizacji pracy obcokrajowców w Chinach Analiza możliwych strategii wejścia na rynek chiński jako punkt wyjścia dla tworzenia strategii dla własnego projektu Analiza ryzyk budżetowych w realiach chińskich Przybliżenie specyfiki zarządzania personelem chińskim Rozwinięcie umiejętności budowy systemu motywacji pracowników chińskich Wprowadzenie do zarządzania międzykulturowego Kulturowe aspekty prowadzenia biznesu Etykieta rozmów biznesowych |
|
|
|
Korzyści dla uczestników |
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili: Analizować szanse i zagrożenia planowanego projektu biznesowego w realiach współczesnych Chin Podejmować decyzje biznesowe bez obciążenia stereotypami Ubiegać się o dostęp do narzędzi wsparcia dla inwestora zagranicznego w Chinach Wybrać najwłaściwszą formę prawną dla swojego projektu Zarejestrować spółkę prawa handlowego w Chinach Wykorzystać nowe technologie do promocji swoich produktów na rynkach azjatyckich Efektywnie alokować budżety kampanii promocyjnych w Chinach Przeprowadzić rekrutację zespołu chińskiego Wykorzystać poznaną specyfikę zarządzania zespołem chińskim i budować skuteczne programy motywacyjne Minimalizować ryzyka błędów podczas budżetowania projektów Stosować chiński model negocjacji i współpracy Wykorzystać poznane kulturowe aspekty prowadzenia biznesu w Chinach |
|
|
|
Termin |
6-8 czerwca 2013 |
|
|
Prowadzący |
Bartosz Ziółek Manager z 12-letnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów międzynarodowych z obszaru rozwoju biznesowego, marketingu i nowych technologii Posiada doświadczenie biznesowe w zakresie tworzenia spółek prawa handlowego, wdrażania strategii business development w Chinach oraz wprowadzania i pozycjonowania nowych produktów na rynku chińskim W latach 2009-2013 zarządzał spółkami w Chinach i Hongkongu Spółka pod jego nadzorem powołała pierwszego polskiego operatora gastronomicznego, rozwijającego markę restauracji Sarmatia w Chinach Współtworzył koncepty biznesowe dla takich międzynarodowych marek |
|||
Metody szkolenia |
Szkolenie prowadzone aktywnymi metodami warsztatowymi z wykorzystaniem realnych przykładów, studiów przypadków, dyskusji oraz wspólnej analizy potencjału biznesowego zaproponowanych przez uczestników projektów. Uczestnicy otrzymują praktyczne informacje i sugestie od prowadzącego, na podstawie jego doświadczenia w prowadzeniu działalności w Chinach. Podczas lunchu w restauracji chińskiej uczestniczy zapoznają się z zasadami chińskiej etykiety rozmów biznesowych. |
|||
Program szkolenia |
Charakterystyka rynku Rynek chiński – podstawowe wskaźniki i prognozy Najważniejsze aglomeracje i ich strategiczne funkcje – czyli gdzie najlepiej lokować swój biznes Efekt skali i różnorodności – okazje biznesowe w jednym z największych państw świata Możliwości rynku chińskiego dla polskiego biznesu przez wymiar zarządzania międzykulturowego Prawne aspekty prowadzenia biznesu w Chinach Formy prawne spółek prawa handlowego: joint venture, WFOE, FICE, Rep Office Proces rejestracji WFOE jako najpopularniejszej formy prawnej spółek Ochrona własności intelektualnej – jak najlepiej dbać o ochronę know-how w Chinach Podstawowe regulacje podatkowe – porady praktyczne Strategia wejścia i tworzenie biznesplanów Wiarygodność potencjalnych doradców i partnerów – komu można zaufać Badania i analizy rynku – bezwzględna konieczność czy strata pieniędzy Czynniki wyboru strategii wejścia na rynek Ryzyka związane z założeniami budżetowymi, czasowymi i czynnikiem ludzkim przy opracowywaniu biznesplanu Sukcesy i porażki marek na rynku chińskim – wnioski praktyczne Efektywna promocja produktu i usługi Launch marki na rynku chińskim – 3 najpowszechniejsze rozwiązania marketingowe Kanały komunikacji – rola Internetu i nowych mediów a media tradycyjne Dobre praktyki sprzedaży produktów w Chinach (analiza przykładów) Przykłady efektywnych kampanii reklamowych – jak skutecznie dotrzeć do chińskiego klienta (analiza przykładów) Zarządzanie personelem i współpraca z partnerami chińskimi Kulturowe aspekty prowadzenia biznesu w Państwie Środka – co należy robić, a czego unikać w prowadzeniu biznesu w Chinach Specyfika prowadzenia negocjacji w Chinach Główne różnice w procesie rekrutacji, motywacji i oceny pracowników w Polsce i w Chinach Procedura legalizacji pracy obcokrajowców w Chinach Savoir-vivre po chińsku, czyli jak prowadzić rozmowy handlowe z Chińczykami Podejmowanie gości i zasady spotkań z chińskimi delegacjami biznesowymi Sposób zachowania przy stole podczas spotkań formalnych Etykieta rozmów biznesowych Przyjmowanie i wręczanie upominków w biznesie Dress code w kontaktach biznesowych i na co dzień Życie codzienne w Chinach – transport, akomodacja, porozumiewanie się
Projekty biznesowe uczestników szkolenia Prezentacja wybranych projektów biznesowych Analiza potencjału biznesowego Rekomendacje dotyczące realizacji projektu na rynku chińskim Przygotowanie indywidualnych planów działania przygotowujących realizację projektu
|
|||
Miejsce szkolenia |
Hotel Zhong Hua, Sopot, Łazienki Północne Atrakcyjnie położony hotel z niezwykłą atmosferą i wystrojem w stylu chińskim. Podczas posiłków podawanych w Restauracji Zhong Hua uczestnicy będą mogli zapoznać się z rytuałami i zwyczajami obowiązującymi podczas spotkań biznesowych, zakosztować specjałów kuchni chińskiej, a także opanować sztukę komponowania potraw chińskich i posługiwania się pałeczkami.
|
|||
Cena |
1950 zł + VAT 10% rabatu – dokonanie zgłoszenia wraz z wpłatą do 30.04.2013 |
Pełna oferta i formularz zgłoszeniowy – w załączniku