fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

Gdańsk dla katedry – już 12.06.2014

Szanowni Państwo,

Już w czwartek 12 czerwca 2014 roku o godzinie 19:30 w Archikatedrze w Oliwie odbędzie się wspaniały koncert „Gdańsk dla Katedry”.

To niepowtarzalna okazja do wysłuchania wspaniałych utworów Bacha i Haendla w pięknym wnętrzu Katedry.

Wstęp na koncert jest bezpłatny.

Marszałek Województwa Pomorskiego, Mieczysław Struk oraz Prezydent Miasta Gdańska, Paweł Adamowicz zapraszają na wspaniały koncert Gdańsk dla katedry. Dyrygent Wojciech Rodek, solista Tytus Wojnowicz oraz znakomita Orkiestra PFB zaprezentują nam wspaniałe kompozycje Bacha i Haendla. To wszystko już w czwartek 12 czerwca o godzinie 19:30 w Archikatedrze w Oliwie. Wstęp wolny!

Archikatedra w Oliwie to miejsce cenne dla gdańszczan przede wszystkim ze względu na funkcje sakralne. Jednakże najbardziej znana jest ze wspaniałych rokokowych organów, na których corocznie najznakomitsi muzycy odgrywają wspaniałe koncerty. Jednakże podczas koncertu Gdańsk dla katedry to nie organy będą najważniejszym instrumentem.

Proponowane przez artystów dzieła to Koncert Obojowy F-fur i 2 suita orkiestrowa h-moll autorstwa Jana Sebastiana Bacha oraz dwa przykłady Concerto Grosso Haendla (kompozytor łącznie stworzył ich dwanaście). Żywiołowe i barwne tematy muzyczne oraz wspaniali instrumentaliści gwarantują wspaniały wieczór i ucztę dla ucha.

Dzięki dofinansowaniu ze środków Miasta Gdańska wstęp na koncert jest bezpłatny.

Bilety na pozostałe wydarzenia dostępne są w systemie sprzedaży on-line: www.filharmonia.gda.pl, przez platformę sprzedażową: www.bilety24.pl oraz przez aplikacje mobilną na smart fonach. Szczegóły na: www.filharmonia.gda.pl oraz w kasach PFB (bilety@filharmonia.gda.pl, 58 320 62 62 lub 58 323 83 62).

GDAŃSK DLA KATEDRY

Czwartek, 12. czerwca 2014, godz. 19:30

Archikatedra w Oliwie

Wstęp wolny

Wojciech Rodek dyrygent

Tytus Wojnowicz obój

Orkiestra PFB

Program:

Georg Friedrich HÄNDEL

Concerto grosso F-dur Op. 3 Nr 4a

Johann Sebastian BACH

Koncert obojowy F-dur

Georg Friedrich HÄNDEL

Concerto grosso G-dur Op. 3 Nr 3

Johann Sebastian BACH

2 suita orkiestrowa h-moll BWV 1067

Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska

Background

WojciechRodek   Dyrygent, urodzony w 1977 r. w Brzegu. Gry na fortepianie uczył się od 8 roku życia w PSM I st. w Namysłowie i w PSM II st. we Wrocławiu u Jacka Gębskiego i Krystyny Puchały-Kajdasz. W latach 1998-2003 studiował dyrygenturę w klasie prof. Marka Pijarowskiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, gdzie debiutował w 2000 roku z Orkiestrą Symfoniczną AM. Ukończył również Filologię Słowiańską na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Instytut Języka Rosyjskiego im. Puszkina w Moskwie. W 2003 roku zdobył II nagrodę na III Przeglądzie Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku. W 2005 roku wygrał konkurs na stanowisko asystenta Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej w Warszawie, gdzie pracował w latach 2005-2007. Współpracuje z wieloma zespołami symfonicznymi m. in. Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, Orkiestrą „Sinfonia Varsovia”, Narodową Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą „Sinfonia Iuventus”, Orkiestrą Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Orkiestrą Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach, Orkiestrą Filharmonii Lubelskiej, Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej, Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Płocką Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, Orkiestrą Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Orkiestrą Filharmonii Rzeszowskiej, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej, Orkiestrą Filharmonii Zabrzańskiej, Orkiestrą Kameralną „Leopoldinum”, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, zespołem „Capella Bydgostiensis”, Orkiestrą Kameralną w Łomży.

Wojciech Rodek przygotowywał premiery m.in dla Theatre Montansier w Wersalu (Mozart „Apollo i Hiacynt”), Xanten Sommerfestspiele (Mozart „Czarodziejski flet” – inauguracja 2008), Teatru Muzycznego „Capitol” we Wrocławiu (Loewe „My Fair Lady”, Strauss „Zemsta Nietoperza”), festiwalu „Wratislavia Cantans” (Britten „Mały Kominiarczyk”). Od 2002 roku gości regularnie z zespołem „Opera Polska” w najważniejszych salach koncertowych Europy, m.in. w Bazylei, Bernie (Casino), St. Gallen (Tonhalle), Dreźnie (Kulturpalast), Hamburgu (Musikhalle), Monachium (Philharmonie am Gasteig), Salzburgu (Grosses Festspielhaus), Stuttgarcie (Beethovensaal), Wiedniu (Konzerthaus), Zurichu (Tonhalle). W 2008 i 2009 roku wystąpił na festiwalu „Sinfonia Varsovia swojemu miastu”. W maju 2009 roku zainaugurował Międzynarodowy Festiwal „Wirtuozi” we Lwowie dyrygując IX symfonią L. van Beethovena z Chórem i Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej.

Dyskografia Wojciecha Rodka zawiera nagrania muzyki symfonicznej, filmowej i rozrywkowej, m.in. VII symfonia A. Illaramendi dla wytwórni Karonte z udziałem Chóru i Orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie; Koncert na głos i orkiestrę Witolda Friemanna z Orkiestrą Filharmonii Narodowej, sol. M. Rodek; I Koncert wiolonczelowy D. Szostakowicza z Orkiestrą „Sinfonia Varsovia”, sol. G. Lipkind; „Zamiana”, muz. M. Mirowski, The Film Harmony Orchestra; „ENEN”, muz. B. Gliński, „Sinfonia Varsovia”; „City Island”, muz. J.A.P. Kaczmarek, Polska Orkiestra Radiowa; „Get Low”, muz. J.A.P. Kaczmarek, Polska Orkiestra Radiowa; „Kanapka z człowiekiem”, muz. P. Gintrowski, Polska Orkiestra Radiowa.
Wojciech Rodek od stycznia 2010 roku pełni funkcję kierownika muzycznego Gliwickiego Teatru Muzycznego, jest pracownikiem Akademii Muzycznej we Wrocławiu, pełni też funkcję dyrektora artystycznego Filharmonii Lubelskiej. Posiada tytuł doktora. W maju 2011 roku został uhonorowany Teatralną Nagrodą Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii: Najlepszy dyrygent. (źródło: http://www.teatr.gliwice.pl/4,287,Rodek_Wojciech.html)

Tytus Wojnowicz– oboista, urodzony 12 grudnia 1965 we Wrocławiu.

Studiował grę na oboju w Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie Stanisława Malikowskiego (dyplom w 1990). Studia kontynuował w Staatliche Hochschule für Musik we Freiburgu pod kierunkiem Heinza Holligera (dyplom w 1993).

Jest laureatem wielu konkursów wykonawczych, m.in. w 1990 otrzymał I nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Oboistów we Włoszakowicach, a w 1993 – III nagrodę na Isle of Wight Oboe Competition. Dwukrotnie był półfinalistą międzynarodowych konkursów obojowych: w Tulonie (1995) i Nowym Jorku (1996). W 1996 i 1997 został wybrany Instrumentalistą Roku w plebiscycie polskich rozgłośni radiowych.

Koncertował m.in. w Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Czechach, na Słowacji, a także na Tajwanie, w Stanach Zjednoczonych (Carnegie Hall). Miał okazję grać z Nigelem Kennedy’m w ramach trasy koncertowej „The Bach & Vivaldi Experience”. Jako solista i kameralista współpracuje z wieloma orkiestrami, w tym z Sinfonią Varsovią, Concerto Avenna, Sinfoniettą Cracovia, Warszawską Operą Kameralną, Orkiestrą Filharmonii Narodowej.

Tytus Wojnowicz jest członkiem Warszawskiego Kwintetu Dętego „Da Camera” (z którym nagrał dwie płyty) oraz zespołu Essentia Musica.

Dokonał wielu nagrań dla wytwórni fonograficznych. W 1996 ukazał się jego debiutancki album zatytułowany „Tytus”, na którym znalazły się utwory klasyczne, współczesne i rozrywkowe, m.in. Johannesa Brahmsa, Fryderyka Chopina, Piotra Czajkowskiego, Niccolò Paganiniego i Piotra Rubika. Krążek ten uzyskał status potrójnej płyty platynowej oraz nominację do nagrody Fryderyk 1996. W 1997 artysta wydał drugą płytę – „Ocalić od zapomnienia”, zawierającą instrumentalne wersje znanych przebojów polskich z lat 60., 70. i 80. W 1998 ukazała się jego trzecia płyta, „Christmas Time”, z nagraniami znanych polskich i światowych kolęd oraz utworami bożonarodzeniowymi, rok później płyta czwarta: „Telemann – koncerty obojowe” – zawierająca przekrój twórczości Georga Philippa Telemanna. W 2000 wydał kolejne dwie produkcje: „Fonogram” i „Koncerty obojowe J. S. Bacha”, w 2003 – „Tam Tam Project”, w 2005 – „Ensemble de Narol”, a w 2007 – „Moja Kolekcja”.

Tytus Wojnowicz prowadzi jednocześnie działalność pedagogiczną – jest adiunktem w Akademii Muzycznej w Warszawie.

Autor: Anna Iwanicka-Nijakowska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, grudzień 2006, aktualizacja: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, czerwiec 2010.

(źródło: http://culture.pl/pl/tworca/tytus-wojnowicz)

 

Orkiestra Symfoniczna Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku  Orkiestra Symfoniczna powstała wraz z Filharmonią w roku 1945. Obecnie filharmonicy gdańscy należą do grupy wiodących orkiestr w Polsce, a Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku jest dynamicznym ośrodkiem muzycznym i miejscem znaczących wydarzeń o randze krajowej i międzynarodowej. Filharmonia Bałtycka gościła i współpracowała z wybitnymi światowymi zespołami, dyrygentami i solistami, takimi jak: Gewandhausorchester zu Leipzig, Orkiestra Symfoniczna Teatru Maryjskiego z Sankt Petersburga, Filharmonicy Moskiewscy, Bamberger Symphoniker, Orquesta Sinfonica de Madrid, Sinfonia Varsovia, The King’s Singers, Sir Neville Marriner, Walery Giergiew, Riccardo Chailly, Paavo Järvi, Jesús López Cobos, Jurij Simonov, Herbert Blomstedt, Maxim Vengerov, Roman Kofman, Krzysztof Penderecki, Marc Minkowski, Jerzy Semkow, Witold Rowicki, Jerzy Maksymiuk, Kazimierz Kord, Gabriel Chmura, Enoch von zu Gutenberg, Juozas Domarkas, Krystian Zimerman, Cyprien Katsaris, Nigel Kennedy, Shlomo Mintz, Arto Noras, Ivan Monighetti, Leonidas Kavakos, Konstanty Andrzej Kulka, Rafał Blechacz, Edward Auer, Piotr Paleczny, Ann Murray, Lucia Aliberti, Helen Bickers. Orkiestra Symfoniczna uczestniczyła w wielu krajowych i europejskich festiwalach muzycznych. Do znaczących wydarzeń artystycznych ostatnich lat można zaliczyć: 2005, Stocznia Gdańska, koncert Jeana-Michela Jarre’a z okazji 25-lecia powstania „Solidarności”; 2006, Stocznia Gdańska, rocznica Sierpnia ’80, prawykonanie kantaty Jana A.P. Kaczmarka „Kantata o wolności”; 2009, w ramach Festiwalu „Solidarity of Arts” wykonanie pod batutą Sir Neville’a Marrinera „War Requiem” B. Brittena. Orkiestra zarejestrowała wiele nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych CD/DVD. „War Requiem” Brittena (nagranie pod batutą Sir Nevilla Marrinera) otrzymała nominację do nagrody FRYDERYKA 2011. Ponadto nagrano VI Symfonię i koncert skrzypcowy Czajkowskiego pod batutą Maxima Vengerova, prawykonanie VIVO XXX Pawła Mykietyna (2010) oraz kantatę „Genesis” pod batutą Ernsta Van Tiela (2012).