Szanowni Państwo,
Trwa badanie EY prowadzone na zlecenie Komisji Europejskiej, poświęcone opodatkowaniu VAT międzynarodowych dostaw towarów B2B.
Termin wypełniania ankiet – ze względu na okres urlopowy – został przedłużony do 31 sierpnia br.
Dziękujemy wszystkim z Państwa, którzy do tej pory wypełnili ankietę. Pozostałych serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu. Państwa głos przyczyni się do uzyskania przez przedsiębiorców realnego wpływu na kształt przyszłych przepisów unijnych.
Szczegóły:
EY – członek Pracodawców RP w ramach badania prowadzonego na zlecenie Komisji Europejskiej uruchomił dostęp do ankiety.
Udział w badaniu umożliwi przedsiębiorcom uzyskanie realnego wpływu na kształt przyszłych przepisów unijnych.
W celu rozwiązania problemów związanych z aktualnie stosowanym modelem opodatkowania VAT dostaw towarów B2B na obszarze Unii Europejskiej, Komisja Europejska przygotowała propozycję pięciu alternatywnych opcji opodatkowania.
Pod linkiem znajdą Państwo zwięzły opis zasad opodatkowania dla każdej z tych opcji. Jeden z tych modeli będzie podstawą do zmodyfikowania obecnie obowiązujących zasad opodatkowania VAT wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów B2B.
O ankiecie
Celem ankiety jest określenie czy obecny model opodatkowania spełnia kluczowe kryteria:
- zagwarantowanie możliwości prowadzenia działalności na obszarze UE w sposób równie prosty i bezpieczny, jak w przypadku transakcji krajowych,
- redukcja kosztu rozliczania VAT w przypadku transakcji między państwami członkowskimi.
Ankieta daje możliwość przekazania własnej opinii i w ten sposób uzyskania realnego wpływu na kształt przyszłych przepisów unijnych. Przepisy te będą mieć istotny wpływ na sposób prowadzenia Państwa działalności w UE oraz sposób jej rozliczania. W związku z tym zachęcamy do udziału w badaniu i liczymy na cenne komentarze wynikające z Państwa profesjonalnej wiedzy oraz doświadczenia.
Ankieta on-line zawiera 31 pytań. Aby rozpocząć jej wypełnianie prosimy o kliknięcie w jeden z poniższych linków:
polska wersja
angielska wersja
Ankietę należy wypełnić najpóźniej do 31 sierpnia 2014 r.
W celu sprawnego przeprowadzenia ankiety, prosimy o przygotowanie następujących dokumentów i informacji (wszystkie dane pozostaną anonimowe i nie zostaną udostępnione Komisji ani jakiejkolwiek osobie trzeciej):
- Deklaracje VAT, Informacje Podsumowujące oraz zgłoszenia Intrastat za 2013 rok.
- Liczba krajów, w których Państwa spółka jest zarejestrowana dla potrzeb podatku VAT.
- Szacunkowe koszty związane z dokonywaniem rozliczeń VAT, np. koszty wynagrodzeń, koszty szkoleń, koszty IT dotyczące rachunkowości VAT, koszty doradztwa zewnętrznego itp.
- Kwota należności handlowych i kwota całkowitej sprzedaży z ostatniego sprawozdania finansowego lub podobne dane przekazane przez dział księgowości.
- Kwota zobowiązań handlowych i kwota całkowitych zakupów z ostatniego sprawozdania finansowego lub podobne dane przekazane przez dział księgowości.
Z góry dziękujemy za udział w badaniu!
W przypadku ewentualnych pytań prosimy o kontakt z członkami zespołu podatków pośrednich EY: Radosław Szczęch, Joanna Perzanowska-Kuśnierek.