fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

Blisko, bliżej, networking

 

„Pracodawcy Pomorza”, wraz z Ireneuszem Osińskim, Prezesem Fundacji na Rzecz Rozwoju Talentów oraz Justyną Wojtaszczyk, właścicielką agencji marketingowej i PR KeyK Project Marketing&Media, kontynuowali dzisiaj w swojej siedzibie cykl moderowanych śniadań networkingowych pn. „Biznes to relacje”.

 

Ireneusz Osiński, który na spotkaniu objął rolę prawdziwego promotora dobrych praktyk w kontaktach biznesowych, pokreślił szczególne znaczenie networkingu, jako narzędzia służącego przede wszystkim rzetelnemu odbiorowi potrzeb drugiej strony.

Osoba, bez której „Biznes to relacje” nie ujrzałyby światła dziennego, a więc Justyna Wojtaszczyk, podzieliła się z gośćmi pozytywnymi informacjami zwrotnymi, które otrzymuje regularnie, a które w większej mierze dotyczą pozytywnie sfinalizowanych rozmów biznesowych, które swoje początki miały właśnie w trakcie spotkań u „Pracodawców Pomorza”.

Pierwszym gościem specjalnym wydarzenia był Daniel Dekański, szef zespołu Goyello Protostudio, menedżer i konsultant ds. produktów i usług. Jest przykładem biznesmena wszechstronnego, doświadczonego w zakresie prowadzenia projektów i grup projektowych sektora IT. Prowadzi również zajęcia z interfejsu użytkownika i tworzenia aplikacji mobilnych na Uniwersytecie Gdańskim. Opowiadał o tym, jak traktować pomysł, żeby doprowadził nas do szczęśliwego końca pod postacią rynkowego sukcesu. Zdaniem Daniela Dekańskiego, perfekcjonizm jest ceniony, ale może nam przysporzyć kłopotów. – Znam historię pisarza, który nad jednym zdaniem pracował dwa lata – przyznał w pewnym momencie prelegent.

Zanurzając się w pewnego rodzaju biznesową symulację, przedstawiciel Goyello Protostudio przedstawił sylwetkę teoretycznego biznesmena, który, mimo wyposażenia w niezbędną wiedzę, doświadczenie i narzędzia, nie potrafił z sukcesem wprowadzić swojego pomysłu na rynek. Wyjaśniając tę sytuację, Daniel Dekański wypunktował najczęstsze powody upadku małych firm, wśród których znalazł się brak odpowiedniej analizy (produkt „skrojony” dla twórcy, nie dla odbiorcy) i zaniechanie wczesnego wydania produktu (perfekcjonizm może być szkodliwy, gdy prowadzi do wstrzymania naturalnej weryfikacji produktu przez rynek). Aby temu zaradzić, należy doprowadzić do gruntownej analizy i skoncentrować się na prototypach, ale takich zbudowanych w oparciu o prawdziwe minimum zawartości (ponownie: produkt o minimalnej koniecznej funkcjonalności). Na pomoc przedsiębiorcy przybywa trójkąt złożony z trzech elementów: budowy, nauki i analizy wyników, gdyż, jak mówił Daniel Dekański, jest to niekończąca się pętla, definiująca cały cykl optymalizacji produktu. Nigdy również za wiele powoływania się na filozofię biznesową ludzi sukcesu. Brytyjski przedsiębiorca, twórca marki Virgin, dawał sobie jedynie 12 miesięcy na obserwację rozwoju swoich pomysłów.

 

Marek Listowski, Konsul Honorowy Republiki Chile w Gdańsku, był drugim gościem spotkania. Zajął się aspektami savoir-vivre’u, szczególnie istotnego w codziennej kulturze biznesowej. Braki w tej kwestii, widoczne często gołym okiem, mogą zniechęcić nawet najbardziej wytrwałych i cierpliwych gości salonów i gabinetów. Aby wizerunek zarówno nasz, jak również całej naszej firmy nie ucierpiał, konieczne jest przestrzeganie wielu zasad dotyczących prezentacji, przebywania i wchodzenia w interakcje z otoczeniem. Marek Listowski przestrzegał przed brakiem zapoznania się z regułami rządzącymi się wśród innych kultur – to właśnie w trakcie delegacji oraz przy przyjmowaniu gości z zagranicy popełnia się najwięcej gaf.

 

 

 

Fundacja Rozwoju Talentów: http://fundacjatalentow.pl/

PR KeyK Project Marketing&Media: http://keykproject.pl/

 

 

Autor

Maciej Michniewski

Pracodawcy Pomorza

m.michniewski@pracodawcypomorza.pl