Budowanie relacji wymaga czasu i cierpliwości – nagroda może nie pojawić się od razu. Warto zakasać rękawy, zacząć myśleć długodystansowo i podjąć odpowiednie działania. Jakie? Na przykład pojawić się na regularnych spotkaniach networkingowych u „Pracodawców Pomorza”, które urosły już do miana tradycji, dzięki parze inicjatorów tego wydarzenia: Ireneuszowi Osińskiemu (Fundacja na Rzecz Rozwoju Talentów) i Justynie Wojtaszczyk (agencja marketingowa i PR KeyK Project Marketing&Media). Ostatnie odbyło się w piątek, 26 lutego.
– Byłem członkiem różnych klubów biznesowych. Przeważnie było tak, że ludzie w nich przebywający, nie byli nastawieni na przekazywanie wiedzy, lecz na własny zysk. Relacji nie buduje się wielkimi wyczynami, ale drobnymi przysługami. Na tych spotkaniach pomagamy ludziom, aby wyszli ze swojej strefy komfortu. Wszystko opiera się na regule wzajemnej pomocy biznesowej, otwieraniu drzwi do swoich klientów. Pomaganie jest idealną formą budowania relacji. W środowisku „Pracodawców Pomorza” mamy coraz więcej młodych przedsiębiorców. Tym samym, możemy skonfrontować ich z osobami doświadczonymi w branży – tak Ireneusz Osiński przedstawił we wstępie misję spotkań networkingowych „Biznes to relacje„.
– W marketingu ceni się myślenie strategiczne, przekładające się na przemyślane, zaplanowane, skuteczne i mierzalne działania. Podkreślam szczególnie olbrzymie znaczenie media relations, komunikacji inwestorskiej i tej z klientem, jak również nasze zabiegi względem społeczności lokalnej – tak o częściach składowych Public Relations opowiadała Justyna Wojtaszczyk. Jak przekonywała dalej, PR to inwestycja, ale taka, która nie przyniesienie natychmiastowej gratyfikacji – owoce naszej pracy będziemy zbierali po pewnym czasie. Chodzenie na skróty i zdawanie się na przypadki nie rozwiąże naszych problemów.
Amerykańskie Stowarzyszenie Public Relations (PRSA):
– PR jako funkcja zarządzania obejmuje dwa podstawowe zadania: wnioskowanie (przewidywanie), analiza i interpretacja opinii publicznej, nastawienia i problemów, które mogą wywierać pozytywny lub negatywny wpływ na działalność i plany organizacji oraz doradzanie kierownictwu wszystkich szczebli organizacji w sprawach zasad działania i komunikowania przy uwzględnieniu wszystkich publicznych aspektów oraz społecznej i obywatelskiej odpowiedzialności własnej organizacji.
Brytyjski Instytut Public Relations (CIPR):
– PR to celowe, planowe i ciągłe starania o zbudowanie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia pomiędzy organizacją a jej otoczeniem.
Deklaracja Meksykańska:
– Praktyczne działania w ramach public relations to dziedzina sztuki i gałąź nauki społecznej polegająca na analizie tendencji, przewidywaniu ich konsekwencji, doradztwie dla kierownictwa różnych instytucji oraz wdrażaniu zaplanowanych programów działań, które będą służyć zarówno danej instytucji, jak i dobru publicznemu.
Powtarzalność działań może źle wpływać na postrzeganie naszej unikalności, oryginalności. Planując działania PR zawsze warto się zastanowić, czy jest jakiś aspekt działania naszej firmy który może być interesujący dla mediów, a w konsekwencji dla czytelników. Jeśli takiego nie ma, warto go wykreować. Do tego bardzo ważne jest nazwisko, które musimy sobie, prozaicznie, wyrobić. To nam – nie innym – zależy na tym, żeby dobrze o nas mówiono. Wejdźmy w buty czytelnika i zastanówmy się, czego chciałby się o nas dowiedzieć – podkreśliła w następnej kolejności Justyna Wojtaszczyk, prezentując po chwili kilka przykładów kampanii prowadzonych przez Keyk Project Marketing&Media.
Spotkania „Biznes to relacje” mają sprawdzoną formułę – w przerwie między prelekcjami ma miejsce sesja networkingowa z prawdziwego zdarzenia.
Małgorzata Tobiszewska, Dyrektor Instytutu Rozwoju Kadr, specjalistka od wizerunku i trenerka biznesu, przeprowadziła wśród słuchaczy krótkie warsztaty dotyczące motywacji. – Nie ma złotej metody na motywowanie pracownika. Spotykam się z dyrektorami i menedżerami, którzy sobie w tej kwestii zupełnie nie radzą. Do tego trzeba podejść wszechstronnie, indywidualnie. Każdy ma inne potrzeby. Są motywatory wewnętrzne i zewnętrzne – tłumaczyła. Warsztaty były potrzebne – okazało się, że na spotkaniu pojawiło się wiele osób zarządzających na co dzień zespołami.
Pełna fotorelacja z wydarzenia znajduje się na portalu my3miasto.pl:
http://my3miasto.pl/aktualnosci/networking-w-pracodawcach-pomorza-foto/
Justyna Wojtaszczyk – Właścicielka agencji marketingowej i PR KeyK Project Marketing&Media. Od ponad 10 lat skutecznie wspiera przedsiębiorstwa w zakresie szeroko pojętego marketingu. Jest współtwórczynią wielu z sukcesem zrealizowanych kampanii reklamowych i PR. Mentor i doradca. Jest Wiceprzewodniczącą sekcji Marketingu i PR Pracodawców Pomorza, pomysłodawczynią i współorganizatorka spotkań networkingowych „Biznes to relacje” Pisze bloga o marketingu, PR i mediach.
„Dlaczego warto inwestować w PR”:
http://keykproject.pl/2016/03/Dlaczego-warto-inwestowa%C4%87-w-PR
„Pomysł na dobrą strategię PR to podstawa”:
http://keykproject.pl/2016/02/pomysl-na-dobra-strategie-PR-to-postawa
„Co to jest PR”:
http://keykproject.pl/2016/02/Co-to-jest-PR
Małgorzata Tobiszewska – Dyrektor Instytutu Rozwoju Kadr, Prezes Stowarzyszenia Absolwentów MBA, Przewodnicząca Sekcji HR w Pracodawcach Pomorza, Ekspert Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej, Ekspert RIGP, Biznes Partner HR. Szkoli, przeprowadza projekty doradcze z zakresu zarządzania, HR, motywowania, badania kompetencji pracowników, dysfunkcji zepołów, Employer Brandingu, badania potrzeb szkoleniowych, usprawniania komunikacji w organizacjach, outplacementu itp. Autorka publikacji z zakresu zarządzania, w tym z cyklu DNA Lidera.
Autor
Maciej Michniewski
Pracodawcy Pomorza
m.michniewski@pracodawcypomorza.pl