„Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy – nowe formy rekrutacji” – pod taką nazwą kryło się wczorajsze (25.10) spotkanie poświęcone sprawdzonym, efektywnym sposobom pozyskiwania dobrych pracowników w realiach XXI wieku. Wiemy przecież, że na zmieniającym się dynamicznie rynku pracy o znacznej konkurencyjności, coraz trudniej pracodawcy jest znaleźć wartościowych kandydatów.
O tym, w jaki sposób przygotować się do takiego procesu, zaprzęgając do pomocy narzędzia marketingu rekrutacyjnego znajdującego się w obszarze wpływów klasycznego employer brandingu, opowiedziały nam: Małgorzata Tobiszewska, Przewodnicząca Sekcji HR „Pracodawców Pomorza” i Martyna Ładkowska, Kierownik Oddziału w Agencji Doradztwa Personalnego Jobhouse Sp. z o.o.
PREZENTACJA:
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy – Nowe formy rekrutacji
— Standardowe ogłoszenie o pracę, niegdyś o 80% skuteczności, już się nie sprawdza. Konieczne jest wyjście do grupy docelowej przy pomocy nowych technik – przekonywała Martyna Ładkowska. W obecnych realiach, kampanie rekrutacyjne są amalgamatem przeróżnych form marketingowych: marketingu szeptanego, guerilla marketingu, jak również marketingu sensorycznego. Do pomocy zaprzęga się również dobrze znaną już specjalistom i cieszącą się coraz większą popularnością grywalizację.
Współczesny rekruter musi mieć oczy dookoła głowy. Powinien przenikać do miejsc, w których, z dużym prawdopodobieństwem, może znaleźć interesujące go osoby. Z tym wątkiem wiąże się tzw. scouting, czyli poszukiwanie potencjalnych pracowników w miejscach często przez nich uczęszczanych.
W środowisku polskich rekruterów odnalazły się również rozmaite programy referencyjne, tak popularne w zachodnich krajach. Promocja zatrudniania pracowników z polecenia jest szczególnie widoczna w branży IT i środowisku przedstawicieli handlowych. Programy referencyjne można przedłużyć w czasie, korzystając z nich także już na etapie onboardingu, a więc w okresie procesu adaptacji do pracy na nowym stanowisku.