Jak wiele sztuki możemy pomieścić w biznesie? Na czym dokładnie polegają relacje między obiema płaszczyznami? Czy poznanie dynamiki zachodzącej między nimi może czegoś nauczyć przedsiębiorców i/ lub kreatorów sztuki?
Odpowiedzi na te pytania szukali goście spotkania-warsztatów pt. „Biznes dla Kultury, Kultura dla Biznesu” dedykowanych zagadnieniu wartości sztuki w przestrzeni publicznej oraz biznesowej, przygotowanych 16 listopada w Olivia Business Centre.
Wydarzenie otworzyło tym samym cykl rozmów, szkoleń i wykładów dedykowanych szeroko pojętej kulturze. Wszystkie przyszłe wydarzenia będą realizowane pod egidą Olivia Business Centre, „Pracodawców Pomorza” i Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza. Czwartkowe otwarcie nie odbyłoby się bez zaangażowania i inicjatywy Barbary Matysiak, Pełnomocnik Zarządu ds. Promocji Kultury „Pracodawców Pomorza” i współwłaścicielka Artimpres.me.
W głównej debacie, prowadzonej przez Monikę Bogdanowicz z projektu Kultura Innowacji, uczestniczyli:
- Michel Lenglard „Lensky” — absolwent warszawskiej ASP, malarz, wykładowca Akademie D`art Paris-Itale, laureat licznych medali i wyróżnień na wystawach w Paryżu, Sztokholmie, Wenecji, Tokio. Notowany w międzynarodowych katalogach najbardziej znanych malarzy europejskich;
- Wojciech Fułek — były wiceprezydent Sopotu, przedstawiciel Ergo Hestia S.A.;
- Jakub Knera — były dziennikarz trójmiejskiego oddziału Gazety Wyborczej i portalu Trojmiasto.pl. Nominowany do tytułu Kulturysta Roku 2015 przez redakcję programu Radiowy Dom Kultury w Programie III Polskiego Radia. Stypendysta Kulturalny Miasta Gdańska w 2017 roku. Prowadzi portal poświęcony kulturze noweidzieodmorza.com;
- Jarosław Śmigiel — Dyrektor Marketingu w Olivia Business Centre;
- Barbara Matysiak — Pełnomocnik Zarządu ds. Promocji Kultury „Pracodawców Pomorza” i współwłaścicielka Artimpres.me.;
- Alicja Gotowczyc — wieloletnia menedżer specjalizujący się w obszarze sprzedaży i rozwoju kadry menadżerskiej, Prezes Forum Mentorów.