Employer branding, w bazowym rozumieniu koncepcji kreowania właściwego wizerunku firmy, nie jest działaniem nowym. Jednakże faktyczna definicja tego pojęcia została wprowadzona dopiero w 1996 roku oraz doprecyzowana i wprowadzona w powszechny obieg praktyków marketingu w latach następnych.
Wiele badań przeprowadzonych w ostatnich latach na globalnych markach wykazało, że niewielki procent respondentów posiada w swoich firmach dostatecznie (lub w ogóle) rozwinięty dział employer brandingu i specjalistów z jego zakresu. Employer branding jest pojęciem i działaniem wymagającym elastyczności, gdyż angażuje zasoby wiedzy i doświadczenie z szerokiego spektrum marketingu i HR. Generowanie atrakcyjnego wizerunku firmy z myślą o kliencie i pracowniku to dwie przestrzenie kreacji które wprawdzie posiadają pewną wspólną przestrzeń, ale do ich realizacji konieczne są różnorodne, sprecyzowane narzędzia.
Podjęcie tego tematu na pierwszym tegorocznym spotkaniu Sekcji PR & Marketingu „Pracodawców Pomorza” wydawało się najbardziej oczywistym wyborem, dlatego też 1 lutego spotkaliśmy się w sali konferencyjnej Coworkingu 04 w kompleksie Olivia Business Centre. Spotkanie prowadził Tomasz Smorgowicz, Przewodniczący Sekcji, a zarazem CEO Studio 102.
Prelegenci naszego spotkania:
* Joanna Wszeborowska – HR Director, STU ERGO Hestia SA
* Małgorzata Wasilewska – Dyrektor Personalna, Yameo
* Dominika Kotula-Gibas HR & Administration Manager, Blue Media S.A.