Networking, rozumiany jako intuicyjna technika pozyskiwania kontaktów i budowania relacji, istnieje od zawsze. Nie oznacza to jednak, że potrafimy w pełni wykorzystać jego potencjał. Tutaj wymagana jest pomóc osób, które wiedzą w jaki sposób łączyć ze sobą ludzi tak, by zmotywować ich nie do rywalizacji, lecz do współpracy i wymiany usług na zasadzie rekomendacji i wsparcia w biznesie. Kluczem jest wymiana doświadczeń i wzajemne uzupełnianie się kompetencji uczestników networkingu, tak aby każdy jego odbiorca mógł wynieść wiedzę i wsparcie od partnerów biznesowych z całego spektrum branż.
O taki rodzaj interakcji zabiega m.in. Ireneusz Osiński, Prezes Fundacji Na Rzecz Rozwoju Talentów, a zarazem Pełnomocnik Zarządu „Pracodawców Pomorza” ds. Relacji Biznesowych. Jego najnowszy projekt-marka, czyli Business Networking Event, to tytuł spotkań opartych na autorskiej formule eventów łączących w sobie sesje open-networkingowe, prelekcje ekspertów i specjalistyczne panele dyskusyjne. Inauguracja cyklu Business Networking Event, przy wsparciu „Pracodawców Pomorza”, miała miejsce 15 czerwca w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim.
Spotkanie „umocowane” zostało na haśle „Branding & jakość”, które zdefiniowało wystąpienia gości specjalnych, prezentujących case studies najlepiej oddające ich branżowe wyzwania i warsztat pracy. Tadeusz II Piotr Górski, Dyrektor Strategiczny BrandLIVE, który w portfolio posiada ponad 300 realizacji brandingowych dla największych globalnych marek, opowiedział o procesie budowania marki i komunikacji z klientem, jak również o finansowych korzyściach z kreacji marki i następującej kolejno komercjalizacji. Spotkanie z Tadeuszem Górskim, który realizuje się w tym specjalistycznym segmencie od 1982 roku, zostało pogłębione o późniejszą sesję pytań prowadzoną przez Ireneusza Osińskiego, przy wsparciu dr. Michała Ćwiąkały z Instytutu Badawczego Innowacyjnych Technologii, a ponadto Pełnomocnika „Pracodawców Pomorza” ds. Własności Intelektualnej. Ta rozmowa, podobnie jak następujących później panel specjalistyczny, jest dostępna poniżej w formie wideo.
Hotelgram Polska to zintegrowany system internetowy do zarządzania hotelami. Służy do pracy recepcyjnej i działań marketingowych, a dostępny jest w ponad 1500 obiektach w Europie. Dyrektor Hotelgram Polska Natalia Tyszkiewicz nie ukrywała, w trakcie swojego wystąpienia, znaczenia nowoczesnych technologii w aspekcie budowania pozytywnego odbioru usług przez klienta końcowego i zwiększenia zysków. Infrastruktura Hotelgram wpisuje się w kategorię usług intuicyjnych, o dużej elastyczności. Jest to szczególnie istotne w dobie obecnego obciążenia turystycznego w najbardziej prestiżowych destynacjach.
Idąc tropem inwestycji w branding destynacji turystycznych i biznesowych, głos zabrali: Maciej Orban, założyciel Grupy Kapitałowej Assidus oraz Jacek Fabijańczuk, Prezes Zarządu Fax Tax & Accountancy, Wiceprezes Arab Gulf Polish Business Club. Głównym zadaniem gości była próba odpowiedzenia na pytanie, czy inwestowanie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich znajduje się w zasięgu polskich przedsiębiorców. Jak przedstawił Jacek Fabijańczuk, działający na zasadzie partnerstwa publicznego Arab Gulf Polish Business Club realizuje liczne projekty dopasowane do potrzeb turystycznych i biznesowych. Silną zachętą dla inwestorów spoza Półwyspu Arabskiego może być chociażby Strefa Biznesowa RAKEZ zlokalizowana w emiracie Ras Al Khaimah. Zadaniem Strefy jest nadzór i konsolidacja wyspecjalizowanych stref i klientów zarówno strefy wolnego handlu emiratu w której się znajduje (RAK FTZ), jak i przynależnej jej platformy biznesowej RAK Investment Authority (RAKIA).
Głównym punktem wydarzenia w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim był panel dyskusyjny „Branding + Jakość ”, do udziału w którym zaproszono wszystkich prelegentów, a ponadto Dorotę Połom, manager związaną zawodowo od kilkunastu lat z budowaniem relacji z klientami i brandingiem (obecnie m.in. dla firmy Nata), właścicielkę i Dyrektor Holistic Care Medical Clinic Karolinę Sozańską (będąca jednocześnie Przewodniczącą Forum Kobiet Biznesu „Pracodawców Pomorza”) oraz Dianę Volokhovą z Kawiarni Cukierni Więcej!, finalistkę drugiej edycji polskiego programu kulinarnego MasterChef, którą wielu miłośników kuchni może znać również z roli autorki strony www.smakarmenii.pl, na której przybliża kuchnię Kaukazu.
W programie spotkania uwzględniony został też wątek udanego, wyrazistego brandingu na płaszczyźnie kampanii charytatywnych. Kamil Żuk, Dyrektor Pomorskiego Oddziału Okręgowego PCK w Gdańsku, przedstawił znany przykład kampanii wdrożonej kilka lat temu przez Polski Czerwony Krzyż, w którym udział wziął aktor Mirosław Zbrojewicz. Program PCK, zatytułowany Bardzo Dobre Maniery, został poświęcony walce z niedożywieniem wśród dzieci z ubogich rodzin. W akcję zostało zaangażowanych wiele polskich restauracji.
Piątkowe Business Networking Event wypełnione było zarówno elementami spodziewanymi, jak i wieloma niespodziankami. Podczas artystycznych występów zaprezentowali się publiczności wysokiej klasy tancerze z Klubu Sportowego Akademia Tańca Smooth Gdańsk, posiadający najwyższą krajową klasę mistrzowską „A”. Zobaczyliśmy w akcji Dawida Laskowskiego i Ewelinę Kaczmarek, tancerzy-laureatów turniejów ogólnopolskich i międzynarodowych. Na scenie zaprezentowali walca angielskiego i tango. Uczestniczyliśmy też w występie latynoamerykańskim Tomasza Jagiało i Adrianny Kolki. Miejsce na scenie należało też do najmłodszego pokolenia reprezentowanego przez Olivera Szefera i Nikolę Kaim, aktualnych mistrzów okręgu w kategorii dzieci do lat 7.
G A L E R I A