fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

Quantum Lab, czyli technologia dla biznesu („W Sieci Relacji”)

 

Sztuczna inteligencja zaprzęgnięta do procesu rozpoznawania, analizy i interpretacji zachowania użytkownika-klienta, w tym jego stanów emocjonalnych, to już nie futurologia, lecz praktyka wiążąca spójnie naukę z biznesem. Specjaliści z gdańskiego Quantum Lab Sp. z o.o. realizują kompleksowe badania w oparciu o informatykę afektywną. To wąska światowa specjalizacja, o której opowiedziała podczas dzisiejszego spotkania networkingowego „W Sieci Relacji” u „Pracodawców Pomorza” Justyna Leszcz, Product Owner w Quantum Lab Sp. z o.o. Czy połączenie psychologii i sztucznej inteligencji może wpłynąć na zwiększenie jakości obsługi klienta?

 

 

Wspomniana we wstępie informatyka afektywna (affective computing) to dziedzina wyodrębniona w 1995 roku przez Rosalind Picard z Massachusetts Institute of Technology. Zakres pomiarowy systemów wdrożonych przez Quantum Lab daje ogrom możliwości, gdyż mówimy o analizie tekstu, parametrach fizjologicznych, wzorcach behawioralnych, mimice twarzy, głosie, postawie ciała. Wszystkie te czynnika zbiera specjalnie przygotowany system oparty na sztucznej inteligencji, opracowującej zestawienia statystyczne i informację zwrotną dla użytkownika (w układzie: obserwacja-sugestia). To w wielki skrócie program obserwujący i uczący się jednocześnie.  

Pomiar stanów emocjonalnych za pomocą kamer wideo daje możliwość skutecznej analizy m.in. przekazu reklamowego w telewizji, poziomu obsługi klienta np. w branży gastronomicznej czy call centre: – Quantum Lab rozpoczęło współpracę z Orange na płaszczyźnie customer experience, czyli rozwiązań mających pozytywny wpływ na zadowolenie klientów oraz budowanie pozytywnych relacji z klientami w kontekście obsługi na infolinii – informowała Justyna Leszcz. 

Interdyscyplinarny zespół który powołał w 2013 roku Quantum Lab (pierwszym projektem była aplikacja do oceny stanu psychicznego użytkownika) dostał się w 2017 roku do programu akceleracyjnego Dubai Future Foundation. Kolejnym krokiem była promocja produktu w Dolinie Krzemowej. W portfolio spółki znajduje się m.in. Quantum CX – technologia do obserwacji zachowań pracowników i Ellen – system oceniania reklam. Odbiorcami pierwszej z usług byli klienci arabscy i amerykańscy. Nie da się ukryć, że to rozwiązania wprost wymarzone dla globalnych korporacji „zanurzonych” w złożonych systemach pomiarowych użytkowników. Jest to zarazem szczególnie wrażliwy społecznie obszar rozwojowy, gdyż granica między inteligentnym rozwiązaniem wspierającym obsługę klienta a narzędziem mogącym stać się elementem zbiorowego, korporacyjnego systemu nadmiernej kontroli pracownika/użytkownika jest wyjątkowo cienka.

Do nagrania z wystąpieniem Justyny Leszcz dołączamy prezentacje wideo firm biorących udział w tradycyjnym bloku „Co moja firma może zrobić dla ciebie?”, poprzedzającym spotkanie z głównym gościem networkingu „W Sieci Relacji”. W promocji usług wzięli udział: Jakub Felczak, trener, psycholog i coach, Co-Founder & Chief R&D Officer w BreakBox Lab; Wojciech Widzicki, właściciel agencji Widzicki.com oraz Zbigniew Krzysztofek, Prezes Zarządu Remedium Ubezpieczenia.

Cykl spotkań „W Sieci Relacji” realizuje Wojtaszczyk z agencji Keyk Project Marketing&Media i Wojciech Giżowski z BreakBoxLab.

 

 

 

PARTNER WYDARZENIA