W dniu 15 maja br. odbyło się spotkanie członków i sympatyków Sekcji Handlu i Usług. Spotkaliśmy się po dłuższej przerwie, dlatego naturalnym wprowadzeniem do spotkania oraz rozpoczęcia dyskusji było sprawozdanie o działaniach, które zostało podjęte przez zarząd.
Przewodnicząca Sekcji, Aleksandra Harasiuk poinformowała o czynnym udziale kilku członków Sekcji w lekcjach z „podstaw przedsiębiorczości” w szkołach ponadgimnazjalnych, debacie z dyrektorami i nauczycielami przedmiotu „podstawy przedsiębiorczości” w powiecie wejherowskim, organizacji spotkania dotyczącym możliwości świadczenia usług i sprzedaży w ramach certyfikatu „Russian Friendly”, które odbyło się 6 grudnia 2013r. Sprawozdanie zamknęła dyskusja o systemie rabatowym w ramach wydawanej karty przez organizację.
Następnie został przedstawiony projekt „Platforma Przedsiębiorczości im. Henryka Kaczmarka-Kanolda”, który rodzi się w ramach prac Sekcji Handlu i Usług, a jest pokłosiem spotkań praktyków z uczniami w ramach „podstaw przedsiębiorczości” w szkołach. Projekt ten zakłada zgłaszanie się przedsiębiorców lub pracowników członków z całej organizacji Pracodawcy Pomorza do platformy, dzięki której nauczyciele będą mogli łatwiej dotrzeć do chętnych praktyków, chcących poświęcić czas i odpowiedzieć młodzieży na pytania dotyczące zagadnienia.
Kolejnym punktem spotkania było przedstawienie się i swojej firmy przez każdego z uczestników spotkania, co sprzyja w kolejnych krokach do zapoznawania oferty danego podmiotu, a nawet umożliwia współpracę biznesową 😉
Konwencja spotkania to udział dwóch gości – p. Ewy Kowalskiej z ibedeker.pl (członkini Sekcji Hotelarstwa i Turystyki) oraz p. Wiesława Płonowskiego z sieci sklepów metalowych „Dźwignia”.
Gdańsk-czego pragną turyści, a co mogą im dać przedsiębiorcy -to chyba najprostsza kwintesencja prezentacji Ewy Kowalskiej Pani Ewa została poproszona, by z bogatych doświadczeń, związanych z gdańską turystyką, zwróciła uwagę na spotkaniu, co takiego moglibyśmy jako przedsiębiorcy zrobić, by wzbogacić nie tylko ofertę turystyczną miasta. To znaczy “jak wykorzystać” zwiększony ruch turystyczny do celów firm, zrzeszonych w Sekcji. Pani Ewa poszła jeszcze dalej, dlatego że przedstawione wnioski zbierała w ostatnich tygodniach ze zaznajomionymi przewodnikami. Nadało to prezentacji wymiar bardzo emocjonalny!
Wszystkie tezy i inspiracje zostały zebrane: http://goodatservice.com/gdansk-czego-pragna-turysci-a-co-moga-im-dac-przedsiebiorcy/
Pan Wiesław Płonowski przedstawił natomiast wszelkie zalety długoterminowej współpracy z klientami i partnerami handlowymi dzięki karcie lojalnościowej. Zwiększania dochodów, motywowanie klientów do zakupu właśnie w firmie, która jest wymieniana w programie to walory zastosowania tej formy obsługi klienta. Dyskusja, która wywołała się w czasie prezentacji wskazuje, że z jednej strony jest ogromne zapotrzebowanie na pozyskiwanie klientów i każdy pomysł jest wart uwagi przedsiębiorców. Z drugiej stronie ocena kosztów wdrożenia każdego pomysłu oraz mierzenia jego efektywności to podstawowa kwestia oceny i wartościowania.
Spotkanie zakończyło się bardzo przyjemnie, bo tradycyjnym losowaniem nagród – nagrodą główną była książka p.Barabary Kanold „Rodzinna historia słodyczy”, która opisuje losy Henryka Kaczmarka-Kanolda (patrona naszego projektu) oraz prowadzonej przez niego Fabryki Cukierków KANOLD, z autografem autorki.
Kolejne planowane spotkanie już 10 czerwca – goście spotkania: Joanna Kotowicz-Buczyńska, Dyrektor Kreatywny i Projektant w firmie Victoria Bramin Studio w temacie “Magia miejsc – siła oddziaływania – sukces zaprojektowany” porozmawiać o sprzedaży przez pryzmat estetyki wnętrz biur, sklepów, miejsc obsługi klientów oraz Piotr Steblik z firmy DRB, zaprosi do rozmowy z członkami Sekcji Handlu i Usług o należnych odszkodowaniach, czyli tematach, których nie porusza z przedsiębiorcą doradca ubezpieczeniowy. Szczególnie zachęcam osoby zainteresowane warunkami występowania o odszkodowania z wypadków przy pracy.
Więcej o Sekcji Handlu i Usług: https://pracodawcypomorza.pl/zapisy/szczegoly/20