fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

Grupa Energa sponsorem tytularnym Stadionu w Gdańsku Letnicy

Znak_Stadion_ENERGA_poziom_biale_tlo

Stadion Energa Gdańsk – tak od dziś nazywa się Stadion w Gdańsku Letnicy – największy obiekt sportowy na Pomorzu. Energa podpisała 5-letnią umowę partnerską na sponsoring tytularny ze spółką Arena Gdańsk Operator – zarządcą stadionu. Obie spółki, wspólnie z Miastem Gdańsk podpisały też list intencyjny o jeszcze większej aktywizacji stadionu i jego otoczenia. 

Współpraca pomiędzy Grupą Energa, a jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych obiektów sportowych w Polsce, który zlokalizowany jest na Pomorzu, daje możliwość pełnego wykorzystania potencjału marketingowego i biznesowego obu firm. Stadion, na którym rozegrano m. in. cztery mecze UEFA EURO 2012 i zorganizowano do tej pory kilkaset eventów sportowych, rekreacyjnych, społecznych i biznesowych, będzie wizytówką wiążącą Energę z lokalnym środowiskiem. Firma zamierza także skupić wokół stadionu liczne działania sportowe, edukacyjne i kulturalne, z którymi od wielu lat obecna jest w regionie.

Dzięki trójstronnemu listowi intencyjnemu operatora stadionu, sponsora tytularnego oraz Miasta Gdańska, Stadion Energa Gdańsk zyskuje nie tylko nowych partnerów, nazwę i logo, ale też nową „moc”, która oprócz wielkich imprez pozwoli wyjść do mieszkańców Pomorza i Polski oraz turystów z zagranicy z użyteczną ofertą na co dzień. Celem porozumienia są wspólne działania partnerów motywujące mieszkańców Trójmiasta do jeszcze większej aktywności sportowej i rekreacyjnej, poprzez możliwie najlepsze wykorzystanie obiektu i terenu przyległego.

Podpisanie umowy na sponsoring tytularny stadionu w Gdańsku to kolejny krok w realizacji strategii Grupy Energa, jako ogólnopolskiego sprzedawcy prądu. Dzięki temu marka jeszcze silniej zaistnieje jako inicjator nie tylko ciekawych wydarzeń lokalnych, ale spektakularnych wydarzeń ogólnopolskich. Stadion Energa Gdańsk, jako jedyny obiekt wybudowany na UEFA EURO 2012 w Polsce, ma już drugiego sponsora tytularnego na kolejne 5 lat.

Grupa Energa zamierza przenieść na stadion większą liczbę wspieranych imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, w których będą mogli brać udział mieszkańcy Trójmiasta i Pomorza.

Nowy wizerunek Stadionu Energa Gdańsk

Wraz z nazwą zmienia się również identyfikacja wizualna obiektu. Nowy logotyp nawiązuje do bursztynu, symbolu nieodłącznie kojarzonego z Gdańskiem, który stanowił jednocześnie inspirację dla projektantów stadionu. Znak zarówno pod względem kolorystyki jak i kształtów, oddaje ideę zasilania sportu i kultury pozytywną energią. Do tych wartości nawiązuje również nowe hasło: Stadion Energa Gdańsk – MOC WRAŻEŃ, które podkreśla rolę obiektu jako miejsca jednoczącego ludzi wokół pozytywnych emocji. Na potrzeby kampanii promującej nową nazwę przygotowano też film ukazujący dotychczasowe kluczowe wydarzenia na stadionie.

O stadionie

Stadion Energa Gdańsk to jeden z najnowocześniejszych wielofunkcyjnych obiektów sportowych. Stadion został otwarty w 2011 roku i od tego czasu pełni rolę trójmiejskiego centrum sportu, rozrywki, rekreacji, a dzięki licznym powierzchniom konferencyjnym i wystawowym, także biznesu. Obiekt zaprojektowano tak, aby mógł pomieścić ponad 40 tys. widzów – czy to podczas meczów piłkarskich, czy innych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Znakiem rozpoznawczym obiektu jest piękna, bursztynowa fasada nawiązująca do dziedzictwa portowego Gdańska i wielowiekowej tradycji pozyskiwania, obróbki i sprzedaży jantaru. Elewację stadionu wykonano z paneli w sześciu odcieniach bursztynu, a elementy konstrukcji stalowej dachu kształtem nawiązują do wręgów statku.

Od momentu otwarcia w 2011 roku, Stadion Energa Gdańsk odwiedziło ponad 2 mln 330 tys. gości uczestniczących w organizowanych na stadionie meczach piłkarskich, koncertach oraz innych wydarzeniach społecznych, sportowych i kulturalnych.