Facebook nie może spocząć na laurach – taki ruch nie przystoi gigantowi branży. W zeszłym roku serwis społecznościowy zaimplementował i oddał do powszechnego użytku nowy format reklamowy – Lead Ads. Został on „wycelowany” w stronę klienta komercyjnego – firm i instytucji. Przyjmując formę postu sponsorowanego, ma wspomóc promocję i sprzedaż, zachęcając jednocześnie klientów do intuicyjnej (dwa kliknięcia), niewymuszonej komunikacji. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zaprosiliśmy do nas ostatniego dnia maja Karena Babajana, Dyrektora Marketingu w gdyńskiej Agencji Medium, aby przybliżył nam parametry i możliwości wspomnianego narzędzia.
Lead Ads: szkolenie/wprowadzenie (cz. 1)
Jak zauważył na samym początku zaproszony, media społecznościowe odnalazły się w Polsce dość dobrze. Szacuje się, że w 2016 roku średnia liczba ich użytkowników wyniesie 14 mln osób, a więc 26% populacji. Korzystanie z internetu zajmuje nam dziennie średnio 4 godziny i 25 minut. Jeśli rozłożymy ten czas na konkretny rodzaj dostępu do sieci, okaże się, że średnio 1 godzina i 17 minut przypadnie na urządzenia mobilne. Pochylenie się więc nad strategią budowania odpowiedniej grupy odbiorców według cech wspólnych, to ruch, który wydaje się być najbardziej optymalnym zachowaniem w kontekście Lead Ads.
– Państwa klienci znają już dość dobrze standardowe formy reklamy na Facebooku. Zaletą Lead Ads jest to, że klient nie musi wcale opuszczać serwisu. Dodatkowo, możemy zadać im pytania. To bardzo pomocne, zważywszy na fakt, że konsumenci rzadko kiedy chcą wypełniać formularze na docelowych stronach firm – wyjaśnił Karen Babajan.
Podstawowe formy reklamy na Facebooku:
- Standard Post – post zawierający pojedyńcze zdjęcie
- Video Post – post z materiałem wideo
- Multi Post Creative – post zawierający do 5 elementów w formie karuzeli
Lead Ads: szkolenie/szczegółowe informacje (cz. 2)
Zadaniem Lead Ads ma być znaczące uproszczenie kontaktu między firmami, a ich potencjalnymi klientami, którzy używają urządzeń mobilnych. Można go skonfigurować z poziomu Power Editora. Kliknięcie w taką reklamę spowoduje otwarcie specjalnego formularza, w którym pojawią się dane z Facebooka: imię, nazwisko, adres email, numer telefonu. W zależności od potrzeb kampanii, reklamodawcy mogą odpowiednio modyfikować pytania zawarte w takim formularzu. Lead Ads uwzględnia kwestie wrażliwe, takie jak np. poszanowanie prywatności – firmy nie otrzymują danych przed ostatecznym zatwierdzeniem zawartości formularza, a na każdym z etapów jego wypełniania można z procesu zrezygnować. W jaki sposób gromadzić i przetwarzać dane o klientach? Do dyspozycji jest cała lista potencjalnych, zgodnych systemów CRM. Międzynarodowe firmy, które miały już okazję dokładniej przetestować tę usługę, podkreślają znaczącą redukcję współczynnika cost-per-lead (koszt za rejestrację).
Kluczem do harmonijnego kontaktu z klientem oraz – miejmy nadzieję – długodystansowej komunikacji, jest idea remarketingu. Jest skuteczny, co wydają się potwierdzać regularne badania struktury reklamowej Facebooka. Opiera się na próbach ponownego dotarcia z reklamą do tych osób, które wcześniej odwiedziły konkretną stronę www, lecz ich wizyta nie zakończyła się akcją, na którą liczył jej właściciel. – W tej sytuacji należy pamiętać o pikselu remarketingowym lub pikselu konwersji. Grupa remarketingowa może być tworzona ręcznie lub automatycznie. Musimy w obrębie serwisu zbudować cały katalog naszych usług, tak aby Facebook mógł nimi następnie automatycznie zarządzać i przyporządkowywać odpowiednie reklamy do odpowiedniego odbiorcy – podkreślił Karen Babajan.
Piksel marketingowy jest niczym innym jak specjalnym kodem wygenerowanym w serwisie, który następnie umieszczamy na stronie. To pomaga Facebookowi w diagnostyce i analizie odwiedzin strony oraz określonej aktywności użytkownika, w jej przestrzeni zachodzącej. Piksel marketingowy ma niewątpliwą przewagę nad systemami, które śledzą internautów przy pomocy plików cookies.
Dodatkowe informacje o Lead Ads:
https://www.facebook.com/business/news/lead-ads-launch
Agencja Reklamowa Medium o sobie:
Jesteśmy agencją reklamową z Gdańska, a nazwa Medium pochodzi od łacińskiego słowa oznaczającego „pomiędzy”. Nasza firma jest łącznikiem pomiędzy Twoim biznesem a jego odbiorcami. Specjalizujemy się w realizacji kompleksowych kampanii marketingowych w sieci. Przez ostatnie lata budowaliśmy kontakty z rynkiem rosyjskim, a od niedawna eksplorujemy także rynki skandynawskie, niemieckie oraz anglojęzyczne. W tym celu stworzyliśmy nowoczesny międzynarodowy portal informacyjny – GlobMedium. Dzięki specjalistycznym narzędziom marketingowym, z których korzystamy, jesteśmy w stanie wypromować Twoją firmę praktycznie
w każdym miejscu na świecie.
Autor
Maciej Michniewski
m.michniewski@pracodawcypomorza.pl