Zarząd Sekcji Edukacji i Coachingu
zaprasza na spotkanie dnia 15.05 na godz. 13.00
do siedziby „Pracodawców Pomorza”, Al. Zwycięstwa 24, Gdańsk
Temat spotkania:
„Eco-System do budowy wartości przedsiębiorstw”
Agenda:
13.00 – rozpoczęcie spotkania – Wiceprzewodnicząca Sekcji Edukacji i Coachingu Eliza Wójcik
13.10 – Eco-system do budowy wartości przedsiębiorstw – Eksperci – Paweł Nowak oraz Henryk Metz
14.30 – pytania i dyskusja
15.00 – zakończenie spotkania
Fakt, że jedyne co jest pewne to zmiana niezależnie od skali w jakiej działamy oraz niezależnie od rynku na którym działamy nie jest dla nas dziś zaskoczeniem, jesteśmy tego świadomi, i próbujemy sobie z tym radzić.
Jednakże, to jak sobie radzimy odpowiadając na zmiany rynkowe lub realizując zmianę wewnętrzną oraz sposób zaangażowania naszej organizacji w zmianę stanowi o naszej skuteczności na rynku, a w efekcie wpływa bezpośrednio na osiągane przez nas wyniki.
Warto zatem, być może po raz kolejny, zadać sobie pytanie, czy to co i jak robimy jest wystarczające. „Po raz kolejny” nie wskazuje na to, że robiliśmy źle, słabo lub nieskutecznie, ale oznacza, że można lub nawet trzeba działać w trybie ciągłego doskonalenia.
Chcielibyśmy zwrócić uwagę na 3 kluczowe obszary/narzędzia, których właściwe zaadresowanie/wykorzystanie z pewnością umożliwi budowanie wartości.
Zatem to, czym chcemy się z Państwem podzielić to:
- Zarządzanie zmianą
- Zarządzanie projektem
- Zarządzanie procesami
Każdy z tych elementów stanowi oddzielny obszar z jakiego można się doktoryzować, ale to co jest naszym celem to zwrócenie uwagi na praktyczne zależności pomiędzy nimi i praktyczne rady, jak je zacząć wykorzystywać lub jak poprawić ich wykorzystywanie do budowania wartości
Zarządzanie zmianą – wprowadzanie zmian metodą perswazji
- W kampanii perswazyjnej, podobnie jak w kampanii politycznej, chodzi przede wszystkim o to, by przekonać ludzi, że tym razem będzie inaczej niż w przeszłości.
- Największym wyzwaniem stojącym przed liderem w czasie transformacji jest zapobieganie powrotowi do szkodliwych nawyków.
- Cztery fazy kampanii perswazyjnej.
- W otwartym, chłonnym środowisku pracownicy rozumieją, dlaczego zmiana jest konieczna, a ponadto angażują się emocjonalnie w jej przeprowadzenie i lojalnie realizują konieczne działania.
Korzyści:
- Zrozumienie kluczowych wyzwań dotyczących definiowania i przeprowadzania zmian.
- Umiemy zbudować plan działania.
- Znamy kluczowe czynniki sukcesu.
Project Management biznesowym narzędziem kontroli planu wdrożenia zmiany
- Zdefiniowanie projektu i jego sposób uruchomienia stanowi o początku porażki lub szansie na sukces.
- Dlaczego „spraw” oczywistych, nie traktujemy w sposób oczywisty –czas, zakres, budżet, jakość
- Zarządzanie ryzykiem ? po co ? … „najbardziej atrakcyjnym rezultatem braku zarządzania ryzykiem jest to, że … „disaster” przyjdzie nagle”
- Interesariusze projektu – któż to taki ? jak mogą pomoc ? jak mogą popsuć ? co zrobić by co najmniej nie przeszkadzali
- Integracja w projekcie
Korzyści:
- Planujesz, kontrolujesz, zarządzasz ryzykiem więc nie dasz się zaskoczyć, mimo , że łatwo nigdy nie jest.
- Integrujesz wszelkie działania projektowe więc masz wszystko pod kontrolą.
- Komunikujesz – więc jesteś zrozumiany, słuchasz – więc masz informację zwrotną i możesz zareagować we właściwym czasie.
Doskonałe procesy – jak to zrobić?
- Diagnoza:
- Gaszenie pożarów (firefighting) – znane i … niestety lubiane – reaktywna metoda „zarządzania” procesami.
- Wszyscy się staramy a wyniki nie są takie jak oczekiwaliśmy – niestabilne, niejasne, niekompletne procesy
- Koordynacja w skali całego przedsiębiorstwa – proste, ale czy na pewno skutecznie realizowane ?
- Mamy dobry proces, ale czy mamy nad nim kontrolę – znaczenie właściwie dobranych wskaźników.
- Całe nasze przedsiębiorstwo to nie zawsze tylko nasza organizacja – organizacja oraz koordynacja współpracy z partnerami biznesowymi jest częścią Naszego Modelu Biznesowego
- Profilaktyka i leczenie:
- Budowanie wartości – dobrze zorganizowany proces jest źródłem wartości dla Klienta, a przepływ wartości jest realizowany bez zakłóceń.
- Czas w którym dostarczamy wartość jest wartością samą w sobie.
- Dobre wyniki, lepsze wyniki, ponadprzeciętne wyniki – nieustanne doskonalenie procesu.
Korzyści:
- Przyswojenie podstaw metody eliminacji marnotrawstwa w procesach.
- Wiedza o systematycznym podejściu do lepszej organizacji procesów, ograniczenia ich kosztów oraz czasu realizacji.
- Jak sukcesywnie zwiększać zyskowność procesów unikając kosztownych inwestycji.
Spotkanie poprowadzą eksperci:
Henryk Metz
Edukacja: tbd; Specjalizacja: Project i Program Management, Lean Management (obszar produkcji i usług), Implementacja metodologii Lean Product Development Flow, Mapowanie i doskonalenie procesów, Value Stream Mapping, IT/Telco Projects Management; Doświadczenie zawodowe: 30 lat doświadczenia zawodowego w realizacji projektów, programów w obszarze biznesowym i IT, Metody i metodyki ciągłego doskonalenia procesów (LM, kaizen, Six Sigma, LPDF). Obecnie: Lider i ekspert obszaru zarządzania i doskonalenia procesów w Carrywater Group SA, Autor wielu artykułów dotyczących efektywności procesów
Paweł Nowak
Absolwent Politechniki Warszawskiej, Warsaw Executive MBA – SGH oraz University of Minnesota; Specjalizacja: Project & Program Management, Sprzedaż i Obsługa Klienta, Change management, business transformation; Doświadczenie zawodowe: Ponad 30 lat doświadczenia zawodowego, Prowadzenie projektów transformacji biznesowych, Realizacja projektów wdrożeń rozwiązań IT, Zarządzanie zmianą w organizacji, Business development, sprzedaż i rozwój usług konsultingowych, Pełnienie funkcji menadżerskich w dużych międzynarodowych organizacjach w Polsce i za granicą; Obecnie: Prezes Zarządu polskiej firmy konsultingowej – Carrywater Group SA, Wykładowca praktyk w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, Wykorzystujący sport jako element wspierający rozwój umysłowy – Squash, Fitness, Narty, Windsurfing
Wszystkich Państwa, zainteresowanych udziałem w spotkaniu prosimy o rejestrację