Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Rada Rozwoju Handlu Hongkongu, Stowarzyszenie „Pomorskie w Chinach”
oraz Agencja Rozwoju Pomorza S.A.
zapraszają na seminarium
„Hongkong – bramą do rynku chińskiego”
29 czerwca 2018 r. w godzinach 9:00-14:00
Sal Okrągła Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego
ul. Okopowa 21/27 w Gdańsku
Celem wydarzenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką Hongkongu, miejsca uznawanego za jedno z najważniejszych centrów finansowych świata, od którego warto zacząć ekspansję na rynek chiński.
Podczas spotkania poruszone zostaną następujące zagadnienia:
aktualna sytuacja w Hongkongu,
różnice kulturowe w Polsce i Chinach,
działania wspierające przedsiębiorców w zakresie eksportu.
PROGRAM SPOTKANIA
9:00 Powitanie uczestników – przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego oraz Agencji Rozwoju Pomorza
9:30 Pomorski Broker Eksportowy – System kompleksowego wsparcia eksportu w województwie pomorskim, Katarzyna Matuszak, Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości, Agencja Rozwoju Pomorza
10:00 Hongkong – hub innowacji w Azji, Dyrektor ds. Promocji Inwestycji dr Wing-Hin Chung, InvestHK w Berlinie (tłumaczenie konsek. z j. ang.)
11:00 Hongkong jako brama do rynku chińskiego dla polskich eksporterów, Maciej Wilk, Dyrektor Rady Rozwoju Handlu Hongkongu w Warszawie
11:30 Różnice w kulturze biznesu w Polsce i Chinach oraz oferta Bank of China, Bartosz Komasa, Bank of China
12:00 Oferta Biura Pomorskie w Chinach – Sławomir Berbeć, Dyrektor Biura Pomorskie w Chinach
12:30 Kwestie prawne i formalne związane z wejściem na rynek chiński – NN (tbc)
13:00 Pytania i odpowiedzi
13:30 Lunch
Jeden z prelegentów, Maciej Wilk, Dyrektor Rady Rozwoju Handlu Hongkongu w Warszawie na pytanie – dlaczego Hongkong może być bramą na rynki azjatyckie dla polskich eksporterów, zwłaszcza żywności i produktów luksusowych – odpowiada:
– Ponad 90% importowanej do Hongkongu żywności przeznaczone jest do ponownego eksportu. Wypromowane tu marki łatwiej sprzedają się w Chinach kontynentalnych, ponieważ chińscy konsumenci są przekonani o wysokich standardach jakości i bezpieczeństwa produktów europejskich dostępnych na półkach sklepowych w Hongkongu. W Hongkongu jest zarejestrowanych aż 5760 reeksporterów żywności, w większości są to firmy wyspecjalizowane we wprowadzaniu zachodnich marek na rynek chiński. Swoją skuteczność zawdzięczają nie tylko ugruntowanym kontaktom i znajomości lokalnych przepisów i kanałów dystrybucji, znaczną rolę odgrywa tu rozumienie zarówno kultury i języka zachodu, jak i mentalności chińskiej. Jeśli chodzi o polskie produkty największe szanse na powodzenie w Hongkongu mają: żywność i napoje, produkty i technologie ICT, meble i wyposażenie wnętrz, szkło, artykuły luksusowe, biżuteria z bursztynem, kosmetyki, sprzęt medyczny i suplementy diety.
REJESTRACJA NA WYDARZENIE:
Małe i średnie przedsiębiorstwa – zgłoszenia na stronie brokereksportowy.pl.
Duże przedsiębiorstwa prosimy o zgłoszenia na adres m.madrzak@pomorskie.eu