Pracodawcy Pomorza oraz BOLDshift
zapraszają na seminarium
Połączenie procesów tworzenia innowacji i marketingu
w celu budowania przewagi konkurencyjnej.
Dla kogo?
Spotkanie skierowane jest do trzech grup: zarządów odpowiedzialnych za tworzenie strategicznej wizji rozwoju firmy, pracowników z działów B+R odpowiedzialnych za tworzenie lub udoskonalanie produktów oraz pracowników działów marketingu odpowiedzialnych za budowanie marki i komunikacji marketingowej.
Opis spotkania
Celem spotkania jest pomoc firmom w udoskonaleniu ich funkcjonowania, zarówno w obszarze kreowania innowacji, jak i prowadzenia skutecznego marketingu: pokazanie praktycznych wskazówek, w jaki sposób procesy tworzenia innowacji w obszarze produktu mogą wpłynąć na komunikację marketingową i odwrotnie – w jaki sposób marketing może wesprzeć proces tworzenia innowacji.
Ta współzależność została trafnie opisana przez Petera Druckera: „Przedsiębiorstwo ma dwie – i tylko dwie – podstawowe funkcje: marketing i innowacje. Tylko one powodują efekty, wszystko pozostałe to koszty”.
Idea ta stanowiła punkt wyjścia w wieloletniej obserwacji działań marketingowych prowadzonej przez Bartosza Eichstadta, który wielokrotnie pomagał firmom przejść przez etap kreowania innowacji dzięki metodzie design thinking, a jednocześnie nadzorował kilkadziesiąt projektów brandingowych i rebrandingowych. Doświadczenia zebrane podczas jego wieloletniej praktyki stanowią wartościowy materiał do analizy, który może przysłużyć się ulepszeniu obu procesów w organizacjach. Spotkanie ma na celu nadanie nowej perspektywy, która silosowe podejście zastąpi synergicznymi połączeniami.
Prowadzący
Bartosz Eichstadt
Pasjonat marketingu, strateg i art director, certyfikowany moderator Design Thinking. Od 16 lat prowadzi projekty marketingowe w obszarze strategii marki i komunikacji marketingowej. Odpowiadał za kilkadziesiąt projektów brandingowych i rebrandingowych. Na co dzień zarządza projektami w agencji marketingowej BOLDshift, która łączy innowacje i marketing. W swojej karierze miał przyjemność realizować projekty dla takich marek jak: Nordea, Orange, Samsung, Porcelana Lubiana, VW Plichta, Vastint, Euro Styl, Torus, Alfa Park, Vetrex, J.J. Darboven, Pomorskie.travel, STBU czy J.S. Hamilton Poland. Swoją wiedzą dzielił się również ze studentami, prowadząc szkolenia w ramach gdańskiego inkubatora Starter.