Pracodawcy Pomorza wraz z LPP SA zapraszają na seminarium połączone z warsztatami:
Fundacja rodzinna jako narzędzie
do budowania wielopokoleniowej firmy rodzinnej
siedziba „Pracodawców Pomorza” Al. Zwycięstwa 24, Gdańsk
13 stycznia / godz. 15.00
Inicjatywa organizacji tego wydarzenia pojawiła się ze strony firmy LPP SA, która utworzyła Fundację rodzinną jako element przyszłości i rozwoju firmy. Osoby będące prelegentami są były bezpośrednio zaangażowane związane z koncepcją budowania fundacji oraz prowadzenia całego procesu wdrażania tego rozwiązania w firmie.
Spotkanie dedykowane jest firmom rodzinnym, które stoją przed wyzwaniami wyboru formuły dalszej działalności w najbliższej przyszłości.
A G E N D A
- Sukcesja – narzędzie do zbudowania wielopokoleniowej firmy rodzinnej i ochrony majątku
- Decyzja o sukcesji – kiedy ją podjąć i w jaki sposób ją wypracować – z kim i o czym rozmawiać?
a) wizja i oczekiwania nestora rodziny i pozostałych jej członków
b) zdefiniowanie celów sukcesji – czemu ma służyć majątek rodziny, kto i w jak sposób ma nim zarządzać, w jaki sposób zapewnić jego ochronę?
c) model zarządzania firmą rodzinną po odejściu nestora, - Istota fundacji rodzinnej:
a) rola i pozycja założyciela – fundatora
b) beneficjenci fundacji i ich uprawnienia
c) family governance – jak ułożyć wzajemne relacje organów fundacji: zarząd, rada nadzorcza oraz zgromadzenie beneficjentów?
d) zachowek – w jaki sposób ograniczyć ryzyko związane z utratą substancji majątku rodziny?
e) działalność inwestycyjna i gospodarcza fundacji rodzinnej
f) zasady opodatkowania fundacji, fundatora i beneficjentów - Zalety fundacji rodzinnej jako narzędzia sukcesji
- Fundacja rodzinna vs. inne instrumenty sukcesji majątkowej (nowoczesne rozwiązania prawa spadkowego, darowizna, zarząd sukcesyjny, spółka kapitałowa – spółka holdingowa, spółka na tzw. estońskim CIT), wybrane zagadnienia:
a) rola rodziny w spółce kapitałowej i w fundacji
b) zarządzanie majątkiem spółki kapitałowej i fundacji
Warsztaty poprowadzą:
Sławomir Łoboda, radca prawny, partner w kancelarii Krzyżagórska Łoboda i Partnerzy s.p., wiceprezes zarządu LPP S.A.
Doświadczenia zawodowe Sławomira Łobody obejmują rynki kapitałowe, prawo korporacyjne i gospodarcze, planowanie podatkowe. W ramach tych specjalizacji zrealizował wiele transakcji M&A, a także doradzał w wielu transakcjach typu project finanse, corporate finance oraz private equity. Realizował emisje obligacji korporacyjnych oraz emisje obligacji zamiennych na akcje. Uczestniczył w wielu procesach sukcesyjnych. Od wielu jest wiceprezesem zarządu LPP S.A., gdzie od 2015 r. jest odpowiedzialny za rozwój LPP S.A., to jest pozyskiwanie nowej powierzchni handlowej, budowę salonów oraz za dział prawny. W tym okresie zrealizował wiele znaczących projektów, w tym m.inn. wprowadzenie LPP SA na GPW, budowę sieci franszyzowej, fuzję z Artmann S.A., zbycie marki Esotiq, czy w końcu utworzenie fundacji Semper Simul Foundation oraz Sky Foundation.
oraz
Beata Krzyżagorska-Żurek, adwokat, partner zarządzający w kancelarii Krzyżagórska Łoboda i Partnerzy s.p.
Doświadczenia zawodowe Beaty Krzyżagórskiej-Żurek obejmują prawo gospodarcze i korporacyjne, planowanie i doradztwo podatkowe oraz transakcje kapitałowe.
Beata Krzyżagórska-Żurek realizowała wiele transakcji M&A, w tym transakcji project finance oraz private equity, w szczególności uczestniczyła (po stronie właścicieli) w wielu transakcja związanych z wejściem do spółki funduszy private equity, a także współtworzyła ład korporacyjny (corporate governance) w tych spółkach. Uczestniczyła w postępowaniach przed KNF w sprawach związanych z działalnością towarzystw funduszy inwestycyjnych, funduszy inwestycyjnych, alternatywnych funduszy inwestycyjnych, a także w wielu innych postępowaniach związanych z ich działalnością. Uczestniczyła w wielu procesach sukcesyjnych, w tym także z wykorzystaniem zagranicznych fundacji rodzinnych (fundacji w Lichtensteinie oraz na Malcie), współuczestniczyła w utworzeniu utworzenie fundacji Semper Simul Foundation oraz Sky Foundation. Opracowała i wdrażała wiele międzynarodowych i krajowych rozwiązań zapewniających optymalizację obciążeń podatkowych. Uczestniczyła w postępowaniach podatkowych i celno-skarbowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Współtworzyła i wdrażała u klientów zasady ładu podatkowego (tax governance).
Beata Krzyzagorska-Żurek uczestniczyła w szeregu międzynarodowych programów naukowych; praktykowała w amerykańskich (m.in. w Schiff, Hardin & Waite, Jenner & Block, Baker & McKenzie) oraz brytyjskich (m.in. w Ince & Co, Cameron McKenna) firmach prawniczych; prowadziła wykłady z zakresu prawa morskiego, ubezpieczeniowego i cywilnego na zagranicznych szkołach wyższych, w tym na Uniwersytecie w Uppsali w Sztokholmie w Szwecji oraz Uniwersytecie w Minnesocie w USA.
Spotkanie dedykowane firmom rodzinnym.
Wymagana rejestracja na spotkanie.