Wiedza o Pracowniczych Planach Kapitałowych i porównanie ofert to wciąż za mało, aby wybrać najlepszego partnera dla swojej firmy. Co wynika z doświadczeń dużych firm?
Osoba odpowiedzialna za wdrażanie PPK powinna postawić trzy najważniejsze zagadnienia:
- Czy system kadrowo-płacowy, którego używam w swojej firmie, umożliwi bezpośredni transfer danych i składek do systemu instytucji prowadzącej PPK? Czy jest w pełni zintegrowany z systemami instytucji finansowych oferujących PPK? Kto w mojej firmie zajmie się obsługą kadrowo-płacową pod kątem PPK?
- Czy instytucja finansowa zapewni moim pracownikom dostęp do swoich rachunków przez internet? Czy zapewni fachowego opiekuna programu?
- Czy pomoże w sprawnej komunikacji do pracowników na temat PPK?
Jak na te trzy kluczowe pytania odpowiada Aviva Investors TFI?
- Jeśli korzystają Państwo w firmie z systemu dostarczonego przez Sage lub Comarch – możliwy będzie transfer danych przez interfejs do naszego systemu. Bez potrzeby wymiany plików. Dzięki temu unikamy błędów i dodatkowej pracy. Nad podobnym rozwiązaniem w zakresie integracji pracuje też firma Enova. W przypadku innych systemów kadrowo-płacowych (w tym SAP) obsługujemy wymianę danych poprzez pliki.
- Każdy uczestnik PPK w Avivie uzyska dostęp do systemu online MojaAviva, gdzie będzie miał pełną informację o swoim rachunku, jak również dostęp do innych produktów oferowanych przez Avivę na preferencyjnych warunkach.
- Wszechstronnie wspieramy pracodawców w komunikacji do pracowników – elektronicznie, w formie spotkań, a także materiałów papierowych (choć jesteśmy firmą wspierającą ekologiczne podejście i preferujemy komunikację elektroniczną). Spotykamy się z Państwa pracownikami, odpowiemy na pytania i bezpośrednio pomożemy wdrożyć PPK.
Tematykę optymalnych rozwiązań informatycznych i zakres wsparcia ze strony Aviva Investors TFI rozwinie i przedstawi Państwu podczas dedykowanego spotkania webinarowego za pośrednictwem „Pracodawców Pomorza” przedstawiciel firmy, p. Piotr Pawlik.
Poniżej krótka informacja o prelegencie:
PIOTR PAWLIK – absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz podyplomowych studiów menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada licencję maklera papierów wartościowych, a z rynkiem kapitałowym związany od 2006 roku. W Aviva Investors Polska od 2013 roku i odpowiada za kontakt z bankami, biurami maklerskimi, przedsiębiorcami w regionie północnym.
AGENDA SPOTKANIA:
- Kluczowe terminy w połączonej II i III transzy PPK.
- Kroki jakie należy podjąć do 27 października br. – z punktu widzenia pracodawcy.
- Kryteria wyboru odpowiedniej instytucji do zarządzania PPK.
- Narzędzia do obsługi PPK pod względem kadrowo-płacowym. Automatyzacja procesów ( Comarch, Sage)
- Benefity dla pracownika w ramach współpracy z wybraną instytucją.
- Współpraca z biurami księgowymi i rachunkowymi
Więcej o Aviva Investors TFI:
Aviva świetnie poradziła sobie na rynku brytyjskim w podobnej do polskiej reformie (Pension Act) w 2012 roku zdobywając pozycję lidera. Dodatkowo dziś jesteśmy bogatsi o doświadczenie po zakończeniu pierwszej transzy dedykowanej dla dużych firm (250+).
Rozważając wybór Aviva Investors TFI warto wziąć pod uwagę wysoką reputację marki, długą obecność na polskim rynku i globalne kompetencje inwestycyjne. Wyjątkowym atutem jest doświadczenie z rynku brytyjskiego, którym jest wzorem dla Polski przy wprowadzaniu PPK. Aviva jest tam liderem: prowadzi programy ponad 20 tysięcy firm, zatrudniających 3 miliony pracowników. Jest też liderem automatyzacji.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
- Limit uczestników: 50 osób
- Spotkanie odbędzie się na platformie ClickMeeting (nie wymaga wcześniejszej instalacji)
- Prosimy o rejestrację przez nasz standardowy system zapisów na wydarzenia
- W dniu spotkania otrzymają Państwo drogą mailową zaproszenia z linkiem do spotkania
- Spotkanie wymaga komputera skonfigurowanego do odtwarzania dźwięku z dobrym dostępem do internetu
- Możliwe będzie zadawanie pytań drogą tekstową