fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

Informacja ze spotkania sekcji Hotelarstwa i Turystyki „Pracodawców Pomorza”

Informacja ze spotkania Sekcji Hotelarstwa i Turystyki z dn. 7.10.2013r.

 

W spotkaniu udział wzięło 18 przedstawicieli firm należących do Sekcji.

Proponowany porządek spotkania:

1. Wnioski tematyczne od członków sekcji –  tematyka spotkań i aktywności
2. Powołanie liderów tzw. tematycznych z zakresu HOTELARSTWA, TURYSTYKI, GASTRONOMII I USŁUG, w celu ich aktywności w sekcjach tematycznych
3. Prezentacja problemowa gości
4. Wolne wnioski
5. Ustalenia organizacyjno-personalne
6. Sprawy wniesione

Przewodniczący Sekcji dr Henryk J. Lewandowski przywitał wszystkich i poprosił o krótkie przedstawienie firmy, którą reprezentowali zebrani Goście.

 

Największym zainteresowaniem cieszyła się oferta firmy handlującej kwiatami jadalnymi:

„Ogrodnictwo Lawenda”

Pani Zofia Zienkiewicz:

Tel. 501 333 409

e-mail: zosia-lawenda@wp.pl

www.ziola-lawenda.pl

 

Darmowy, miesięczny test kawy Dallmayr zaproponował zebranym Pan Paweł Łyżwiński, Właściciel firmy AHU Feniks Paweł Łyżwiński z Elbląga (tel. 663 03 37 37, pawel.lyzwinski@partner.dallmayr.pl).

 

Ofertę kredytów inwestycyjnych dla branży hotelarskiej zaproponowała pani Monika Ruchniewicz oraz Pani Anna Król z MultiBanku z Gdyni (tel. 668 112 467, Monika.Ruchniewicz@multibank.pl, anna.krol@multibank.pl) oraz Pan Adam Domiński z Banku Spółdzielczego Czersk filia Gdańsk (tel. 510 035 072, e-mail: adam.dominski@bsczersk.pl).

 

Swoją ofertę przedstawiła również Pani Iwona Grudzień, właściciel firmy Gastro Iwona Grudzień. Firma wyposaża  lokale gastronomiczne w urządzenia grzewcze i chłodnicze, sprzęt kuchenny oraz meble ze stali nierdzewnej. Firma zapewnia również obsługę serwisową (tel. 601 060 169, e-mail: gastro@gastro-gd.pl).

 

Ofertę możliwości składania zapotrzebowania na kształcenie, kursy kwalifikacyjne przedstawiła Pani Alina Nadgorska z Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku (tel. 600 887 601, e-mail: a.nadgorska@medyk.gda.pl).

 

Przewodniczący H. Lewandowski stwierdził, iż w branży hotelarskiej i turystycznej nie ma konkurencji. Im więcej jest tego typu obiektów i placówek miasto staje się bardziej atrakcyjne. Powinniśmy wymieniać się doświadczeniami. Każda restauracja świadczy inne usługi i ma grono swoich konsumentów.

 

Wszyscy zebrani jednogłośnie stwierdzili, iż firmy powinny się zrzeszyć i wspólnie wynegocjować u producentów i hurtowni korzystne ceny. Powinien być również przepływ informacji i wymiana „wiarygodnych źródeł” zakupu zdrowych, ekologicznych żywności. Należy wzajemnie się wspomagać i przekazywać sobie cenne informacje dot. branży. W zespole jest też większa szansa na obniżenie indywidualnych kosztów prowadzenia działalności.

 

Przewodniczący H. Lewandowski rozdał zebranych ankiety z prośbą o uzupełnienie o wnioski programowe. Uczestnicy spotkania zasygnalizowali skupienie się na:

 

  • wzajemnej współpracy, wymiany doświadczeń
  •  innowacji
  • próby zrzeszenia restauratorów w jednej organizacji (wspólny zakup produktów, energii)
  • pozyskanie finansów na rozwój, współpraca z biurami turystycznymi
  • zwiększenie frekwencji na spotkaniach
  • zorganizowanie szkoleń w celu zwiększenia świadomości możliwości dla młodych kucharzy, restauratorów
  • poziomie umiejętności praktycznych absolwentów szkół gastronomicznych i hotelarskich