fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

W Olivia Business Centre najbezpieczniej

 

Olivia Business Centre poddała się najbardziej restrykcyjnej analizie prowadzonej przez ekspertów z International Well Being Institute (IWBI) z Nowego Yorku. Sprawdzane było bezpieczeństwo użytkowników budynków, a także rozwiązania podnoszące jakość życia na terenie centrum biznesowego, również w kontekście trwającej pandemii. W każdej kategorii Olivia otrzymała maksymalną ocenę 25 na 25 punktów. Ocenę tę zdobyła w 22 podstawowych kategoriach oraz w 3 nowych, związanych z wdrożonymi na jej terenie innowacjami. Jest to pierwszy taki wynik na świecie, co potwierdza, że gdańskie budynki należą do ścisłej światowej czołówki biznesowej.

 

Certyfikacja WELL Health-Safety uwzględnia wytyczne dotyczące rozprzestrzeniania się COVID-19 i innych infekcji dróg oddechowych opracowane przez Światową Organizację Zdrowia (WHO), amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC), globalne centra kontroli i zapobiegania chorobom oraz agencje zarządzania kryzysowego, a także uznane stowarzyszenia normalizacyjne, takie jak ASTM International i ASHRAE, a także wiodące instytucje akademickie i badawcze.

WELL to przede wszystkim gwarancja rozbudowanej infrastruktury podnoszącej jakość życia i komfort każdego użytkownika budynków. Olivia Business Centre w czasie ostatniego roku wdrożyła szereg rozwiązań, które pozycjonują ją w roli lidera w zakresie wellbeingu. Latem odbywają się spotkania rezydentów na patio, prowadzone są cieszące się olbrzymią popularnością sekcje sportowe, organizowane są wystawy obrazów, fotografii czy rzeźby. Wkrótce zostanie oddany do użytku ogólnodostępny, całoroczny ogród.  Z wszystkich tych wydarzeń i udogodnień, rezydenci i goście Olivii mogą korzystać w sposób bezpieczny, dzięki zastosowanym rozwiązaniom, które spotkały się z najwyższym uznaniem instytucji certyfikującej.

Konkretne rozwiązania

Jako jedno z pierwszych centrów biurowych na świecie Olivia zaimplementowała w swoich budynkach technologię oczyszczania powietrza jonami, stosowaną dotychczas w najbardziej prestiżowych obiektach świata, do których należy Biały Dom, Pałac Prezydencki w Abu Dabi, a także w prywatnych odrzutowcach Gulfstream. Instalowane urządzenia nasycają wszystkie powierzchnie najmu jonami, mającymi zdolność niszczenia wirusów, bakterii i innych patogenów w powietrzu wentylowanym do pomieszczeń. Proces oczyszczania powietrza odbywa się w trybie ciągłym w czasie przebywania ludzi w pomieszczeniu, więc walka z patogenem rozpoczyna od chwili jego pojawienia się w pomieszczeniu.

W częściach wspólnych budynków (windy, lobby, ścieżki dojścia do hal garażowych) zastosowane zostały aktywne powłoki tytanowe, tworzące powierzchnie wolne od mikroorganizmów chorobotwórczych. Bakterie, grzyby oraz wirusy są likwidowane, a ich pozostałości rozkładane są na dwutlenek węgla oraz wodę. Powłoka, która została opracowana przez polską firmę Lumichem i naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego, została zastosowana we wszystkich ośmiu biurowcach oliwskiego centrum.

Ponadto podniesiony został poziom filtracji powietrza z klasy G4 na F7 w centralach wentylacyjnych, co stanowi najwyższy dostępny obecnie poziom filtracji. Zainstalowano czujniki zanieczyszczeń LZO (Lotnych Związków Organicznych) i pyłów zawieszonych (PM). Dzięki temu możliwe jest monitorowanie czystości powietrza i w efekcie eliminowanie szkodliwych związków z zaciąganego z zewnątrz i wtłaczanego do wewnątrz budynków, świeżego powietrza. Zainstalowane zostały również systemy sterowania intensywnością wymiany powietrza na podstawie znajomości aktualnych wyników pomiaru CO2, co przyczynia się do znacznego podniesienia komfortu przebywania w miejscu pracy. W ramach wdrażanej w Olivii Business Centre strategii przygotowano również dodatkowe rozwiązania przyczyniające się do zwiększenia bezpieczeństwa pracowników biur: zakupione zostały sterylizatory kart wejściazmieniono ustawienia wind, polegające na tym, że w trybie stand by kabina dźwigu pozostaje otwarta, dopuszczając do niej większe ilości świeżego powietrza.


Anna Kłos (oprac. w oparciu o inf. Olivia Business Centre)