fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

DCT Gdańsk i Duńczycy chętni na tereny po RUDOPORT S.A.

 

Władze Portu Gdańsk od lat przyglądały się nieczynnemu terminalowi Rudoportu, wybudowanemu jeszcze za tzw. komuny, do którego nie zawinął żaden statek. Wreszcie sprawy własnościowe zostały uregulowane, teren wrócił do Skarbu Państwa i można było ogłosić przetarg na lokowanie nowego biznesu na unikatowej na skalę europejską nieruchomości, zlokalizowanej w głębokowodnej części portu. Przetarg dotyczył oddania w najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 ha. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym. Graniczy z terenami DCT.

Lokalizacja, przy głębokowodnej części Portu Gdańsk, w połączeniu z inwestycjami infrastrukturalnymi, zarówno od strony lądu jak i wody, realizowanymi przez ZMPG S.A., PKP PLK i Urząd Morski w Gdyni, to gwarancja sukcesu dla lokującego się tam biznesu. Teren objęty jest aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową.

 

Wpłynęły dwie oferty

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował w dniu 6 stycznia tego roku, że w przetargu oferty złożyły dwie firmy: CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze oraz DCT Gdańsk S.A.

Teren objęty przetargiem ma powierzchnię 27 hektarów. Objęty jest aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową. Działka umożliwia budowę terminala morskiego o dużych możliwościach przeładunkowych. Marek Gróbarczyk, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, zapowiedział, że na tych terenach powstanie Agroport – terminal dedykowany produktom rolnym i nawozom.

 

Oto oferenci

CM Partners A/S jest spółką należącą do holdingu CM Holding A/S. Grupa zajmuje się m.in. logistyką i transportem, ale jest także operatorem terminali masowych w portach Aalborg (Dania), Aarhus (Dania), Lipawa (Łotwa), Fredericia (Dania), Grenaa (Dania), Kalundborg (Dania), Masnedø (Dania), Nakskov (Dania), Ystad (Szwecja), a także w Gdańsku i Szczecinie.

DCT Gdańsk jest operatorem terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Jest to największy, a jednocześnie najszybciej rozwijający się polski terminal kontenerowy, a zarazem jedyny terminal głębokowodny terminal w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Spółka DCT Gdańsk SA jest częścią grupy PSA International, w której portfolio znajduje się m.in. ponad 60 głębokowodnych terminali. W Europie PSA obecne jest m.in. w portach w Genui, Wencji, Antwerpii, Zeebrugge, Essex i Sines.

 


Anna Kłos (na podst. inf. Portu Gdańsk)