fbpx

Pracodawcy Pomorza

ENenglish

W Porcie Gdynia wiceprezes został prezesem

 

Jacek Sadaj pełni obowiązki prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA od 29 czerwca. / fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Jacek Sadaj, dotychczasowy wiceprezes ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem, został we wtorek, 29 czerwca, nowym prezesem Portu Gdynia. Zastąpił na tym stanowisku odwołanego w maju tego roku Adama Mellera, który zarządzał spółką przez niecałe 5 lat. W zarządzaniu gdyńskim portem będzie pomagać mu Maciej Bąk, który pozostał wiceprezesem. Na stanowisko opróżnione przez J. Sadaja ma zostać ogłoszony konkurs.

Przypomnijmy: w połowie maja niespodziewanie odwołano z funkcji prezesa wspomnianego Mellera, który kierował poczynaniami gdyńskiego portu przez kilka kadencji, począwszy od sierpnia 2016 roku. Nie podano wówczas konkretnej przyczyny jego odwołania. Wybierając nowego prezesa Rada Nadzorcza brała też pod uwagę trzy inne kandydatury: Krzysztofa Urbasia – prezesa Portu Szczecin – Świnoujście, Przemysława Sypniewskiego – b. prezesa Poczty Polskiej i Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk – prezes PLO.

Jacek Sadaj to dotychczasowy wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia i jednocześnie dyrektor oddelegowany do spraw związanych z portową infrastrukturą. W zarządzie portowej spółki zasiadał od 2019 roku, gdy zajął miejsce po Grzegorzu Dyrmo. Po odwołaniu poprzedniego prezesa został pełniącym obowiązki. Wcześniej był związany m.in. ze spółką Energa Logistyka sp. z o.o., gdzie pełnił rolę wiceprezesa, pracował także dla Energomontaż-Północ Gdynia SA, Omax Poland czy działającej w branży elektromechanicznej Promeco Group Oy. Jeszcze wcześniej był asystentem posła Marcina Horały, obecnie wiceministra infrastruktury i pełnomocnika rzadu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Na swoim dotychczasowym stanowisku pozostał Maciej Bąk – wiceprezes i dyrektor ds. finansów i zarządzania finansami, który do czasu zatrudnienia nowego wiceprezesa będzie stanowił, razem z Jackiem Sadajem, dwuosobowy zarząd Portu Gdynia.

Przed zarządem portowej spółki sporo wyzwań – Port Gdynia prowadzi szereg inwestycji infrastrukturalnych, wymienając chociażby dobiegającą już końca budowę nowego publicznego terminalu promowego, pogłębianie i poszerzanie wejścia do portu, przebudowę nabrzeży czy przygotowania do jednego z największych projektów w historii, budowy Portu Zewnętrznego na sztucznym pirsie. Nie zapominając o inwestycjach polepszjących dostęp do portu od strony lądu, na czele ze słynną Drogą Cerwoną.


Anna Kłos